Vztahy na pracovišti jsou denním chlebem skoro každého druhého Evropana. Pokud se milostné dobrodružství týká i vás, je potřeba promyslet případná pro a proti. Minule jsme si povídali o možnostech ztroskotání vztahu mezi spolupracovníky a možných nevýhodách či dokonce rizikových faktorech pro vaši kariéru. Dnes se zaměříme na situace, kdy může firemní flirt zafungovat a poradíme, jakými pravidly se během milostné eskapády v kanceláři řídit. Ještě předtím, než podlehnete milostným radovánkám se sličnou kolegyní z vedlejší kanceláře, si zjistěte, jak se na intimnosti mezi pracovníky tváří personální oddělení. Každá společnost má svou firemní politiku, která flirt na pracovišti buď neřeší, tiše toleruje nebo zakazuje. Jakmile budete informován o názorech vedení firmy, můžete zvolit adekvátní postup.
Jednejte s šéfem i kolegy na rovinu
Pokud to spolu myslíte vážně, promluvte si o vzniklé situaci s nadřízeným i kolegy a ujistěte pracovní okolí, že se nic nezmění. „S přítelkyní-kolegyní jsme spolu už přes šest let a aktuálně plánujeme prvního potomka. Intimní vztah nám v práci nikdy nepřekážel a také mezi kolegy jsme si vybudovali stabilní prostředí se vzájemnou tolerancí. Neříkám ale, že začátky nebyly krušné. Pokud si však nebudete léčit vztahové komplexy mezi spolupracovníky a milostné soužití neovlivní váš pracovní výkon, není se čeho bát. Jedná se ostatně o vztah jako každý jiný – nemůžeme za to, že jsme se potkali v práci,“ směje se zaměstnanec stavební firmy.
Když do toho praštíte, respektujte pravidla
Romance za pracovním stolem tak nemusí končit jen nepříjemnostmi, vyhazovem nebo hádkami v kolektivu. Naopak. Ze svého okolí jistě znáte případy, kdy flirt na pracovišti přerostl v životní lásku. Je však nutné respektovat základní pravidla „přežití“:
– Stanovte si mantinely mezi pracovním a intimním životem a nezatahujte kolegy do případných rozepří.
– Vyhněte se přílišným projevům náklonnosti v pracovním procesu. Nikdo není zvědavý na olizování za monitorem počítače!
– Chovejte se čestně a morálně. Přestože s dotyčnou sdílíte lože, nedávejte jí přednost před ostatními podřízenými. Jednejte férově a profesionálně.
– Případné rozepře či rozchod řešte civilizovaně a s minimálním zasahováním do pracovní atmosféry ve firmě.