BMW 3/20 je vůbec prvním automobilem vlastní konstrukce BMW. Tento vůz vznikl jako nástupce modelů 3/15, které byly vyráběné do roku 1932 v rámci licence od společnosti Austin. BMW 3/20 se vyznačuje zcela novou konstrukcí karoserie i nosného rámu s nezávislým zavěšením předních kol a odpružením listovými pery. Karoserie tohoto modelu je citelně větší, než u předchůdce. Čtyřválcový motor dostal zvětšený objem na 782 cm3 a výkon narostl z 15 na 20 k – odtud nové označené 3/20. Novější modely byly vybavovány čtyřstupňovou manuální převodovkou.
Automobil se vyráběl v letech 1933-1934 (byl představen v březnu 1932) a vznikl v počtu 5055 kusů. Kromě vystaveného sedanu se tento model vyráběl s dalšími čtyřmi typy karoserií, včetně několika čtyřmístných kabrioletů. Karoserie BMW 3/20 vznikaly v dílnách společnosti Daimler-Benz v Sindelfingenu nedaleko od Stuttgartu a později byla výroba přesunuta ke společnosti Ambi-Budd do Berlína. Poměrně záhy byl tento model nahrazen větším modelem 309.
Tento historický vůz byl na krátkou dobu zapůjčen do Prahy při příležitosti otevření nového autosalonu Stratos.
Rok 1933
Počet vyrobených kusů5055 (AM1-4), všech 3/20 (7215)
Dobová cena2650 říšských marek
Technická data
MotorŘadový čtyřválec
Objem782 cm3
Vrtání x zdvih56 x 80 mm
Výkon20 k
Převodovka4stupňová manuální
BrzdyBubnové ovládané lanky
Rozměry4200 x 1420 x 1550 mm
Hmotnost650 kg
Max. rychlost80 km/h