Freelander má pro rok 2013 nový vzhled

Sdílejte tento článek na Facebooku

Značka Land Rover představila novinku pro příští rok – LR Freelander pro rok 2013, který je možné nyní zakoupit i s vnitřní výbavou Range Roveru Evoque. LR Freelander 2 nabídne svým zákazníkům nové barvy karosérie, designové prvky exteriéru, vylepšené vybavení a úsporný dvoulitrový benzinový motor Si4 GTDi s výkonem 240 koní. Vnitřní výbava LR Freelanderu obsahuje tři nové barvy (Aintree Green, Havana a Mauritius Blue), které jsou součástí stylu Dynamic, nový středový panel, sedmipalcovou dotykovou obrazovku, audiosystémy Meridian, sedmidenní časované nastavení teploty a volitelnou satelitní navigaci. Nutné nyní nejsou klíčky v zapalování díky systému pasivního nastartování. Motor stačí nastartovat stisknutím tlačítka. Další novinkou je elektrická parkovací brzda, která upravuje brzdnou sílu podle svahu, na kterém je vůz zaparkován.

Exteriér doznal také několika změn, kdy proměnou prošly přední a zadní světla a také přední světla denního svícení. V základní výbavě budou dostupná 17‘‘ litá kola. Šestiválcový motor Si6 byl nahrazen přeplňovaným čtyřválcem Si4. Tento motor je totožný s motory v Range Roveru Evoque, zároveň je úspornější a produkuje o 14 % méně emisí CO2 (cca 224 g/km).

V interiéru si na první pohled všimnete nového středového panelu. Původní otočný volič Terrain Response byl nahrazen přepínači jízdních režimů a pod novými dvířky se ukrývá další úložný prostor. Volitelné provedení Dynamic je založeno na modelu SE a zákazník má na výběr ze tří barev interiéru: Ebony, Ivory a Pimento. Ke každé barvě jsou sladěné výplně dveří a prošívání.
Pětipalcový displej zobrazoval primární informace spojené s vozem např. teplotu, kontrolku paliva, aktuální převod a režim Terrain Response. Nyní v rámci zcela nového uskupení ovládacích prvků se všechny tyto údaje nalézají mezi tachometrem a otáčkoměrem a doplňují je páčky pod volantem, které pomáhají s celkovým ovládáním systému.

Ve Freelanderu 2 byla zabudována zadní kamera. Na displeji se zobrazuje zadní pohled s dynamickými křivkami, které představují okraje vozu a předpokládanou trajektorii při couvání. Systém také disponuje grafickou funkcí na zobrazení tažného zařízení.

Motor Si4 GTDi se poprvé objevil v Range Roveru Evoque. Jeho výhodami je např. vysokotlaké přímé vstřikování a proměnlivé časování sacích i výfukových ventilů. Turbodmychadlo zaručuje okamžitou reakci bez prodlení a ocelové výfukové potrubí podporuje rychlejší zahřátí katalyzátorů za účelem snížení emisí. Pístní kroužky a zdvihátka ventilů jsou potaženy speciální vrstvou s nízkým třením, které šetří palivo. Vůz tak ušetří na 100 km 0,9 litru paliva. Dvě vyvažovací hříděle pak zajišťují plynulou odezvu.

Z mechanického hlediska je Si4 GTDi stejný jako jeho protějšek v RR Evoque. U LR Freelanderu 2 došlo k drobné změně uchycení motoru a výfuková soustava byla přepracována tak, aby se dosáhlo minimálních hodnot hluku uvnitř vozu. Systém řízení motoru byl sice mírně přizpůsoben velikosti a aerodynamice Freelanderu, parametry točivého momentu a výkonu se ale oproti RR Evoque nezměnily.
GTDi doplňuje šestistupňová automatická převodovka Aisin AWF21 s pohonem všech kol a diferenciálem zadní nápravy se spojkou Haldex. Oproti roku 2011 byla převodovka přepracována a získala pokročilou verzi technologie logického řízení, které slouží k automatickému přeřazení na neutrál, pokud je vůz v klidu a snižuje tak vnitřní tření.

Zákazníci si nadále mohou vybrat ze dvou dieselových motorů: TD4 2,2 l (150 koní) a SD4 (190 koní) s pohonem všech kol. Pro větší úspornost si zákazníci mohou samozřejmě vybrat 2,2l motor o výkonu 150 koní v provedení eD4. Díky šestistupňové manuální převodovce a systému Stop/Start dosahuje eD4 zajímavých hodnot: 47,1 mpg (6,0 l/100 km) a 158 g/km (emise CO2). Dieselové motory prošly menší proměnou a nové turbodmychadlo v motorech zvyšuje rychlost reakce a maximální točivý moment o pět procent na 420 Nm. Motory mají také standardní filtr pevných částic, který pohlcuje více jak 80 % škodlivin. Zároveň jsou emise Nox o 28 % nižší a doba odezvy systému Stop/Start o 22 % kratší. Účinnost dále zvyšuje strategie řazení automatické převodovky, motorové oleje s nízkým třením a upravená ložiska. Hladina hluku se snížila o dva dB.

LR Freelander 2 je doplněn další řadou stabilizačních systémů: protiblokovací systém (ABS), elektronické řízení trakce (ETC), elektronické rozdělování brzdných sil (EBD), kontrola brzd při zatáčení (CBC), asistent nouzového brzdění (EBA), dynamická kontrola stability (DSC), kontrola stability proti převržení vozidla (RSC) a řízení vnitřního tření v motoru.

Freelander 2 získal pět hvězdiček od organizace Euro NCAP za ochranu dospělých a dětí při nárazů. Tuto ochranu zajišťuje celkem sedm airbagů: dva hlavové, dva čelní, dva hrudní a jeden kolenní u řidiče.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek