Náš test: Ford Focus RS

Sdílejte tento článek na Facebooku

Tohle RS od Fordu ve zmenšeném měřítku by mohlo být snem každého kluka. Zamiloval by se do něj na první pohled a chtěl by si ho brát s sebou k posteli, aby se mu dobře usínalo. Jakmile by ale trochu povyrostl a sedl si za volant skutečného Focusu RS, spát by se mu zaručeně nechtělo. Naopak by s ním chtěl uhánět s větrem o závod od rána do noci. Byl jsem na tom celý testovací týden taky tak. Design zeleného ďáblíka s modrým logem RS vám dává jasně najevo, že se jedná o pořádně rychlého oře. Přes 300 koní výkonu, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s, maximální rychlost 263 km/h. Zní to lákavě. K tomu ryk motoru, na který jen tak nezapomenete. Zapomeňte na slova jako komfort, zavazadlový prostor a podobné parametry, které se v testech používají. Teď už vás bude zajímat jen dynamika, výkon, ostré zatáčky a smyky.

Testovaný model:
Ford Focus RS 2.5 Duratec
motor: řadový zážehový 5válec 2522 cm3
výkon: 224 kW/305 k při 6500 ot./min.
točivý moment: 440 Nm při 2300 – 4500 ot./min.
rozměry: délka 4402 mm, šířka 1842 mm, výška 1497 mm
rozvor náprav: 2640 mm

Pokračování najdete v novém čísle časopisu Auto4Drive, který je právě na stáncích.

Sdílejte tento článek na Facebooku