Oslovit zákazníky z prémiového segmentu – to je cílem nové řady Citröen DS, která se poprvé představila v loňském roce modelem DS3, letos pokračuje vozem DS4 a v příštím roce se můžeme těšit na DS5, který byl k vidění v září na frankfurtském autosalonu. Pro celou řadu DS je příznačný maximálně stylový design, komfortní interiér a sportovnější naladění. U DS4 jsou tyto vlastnosti splněny bezezbytku. Testovaný model:
Citroen DS4 1.6 THP 200
motor: řadový zážehový čtyřválec 1598 cm3
výkon: 147 kW/200 k při 5500 – 6800 ot./min.
točivý moment: 275 Nm při 1700 – 4500 ot./min.
rozměry: délka 4275 mm, šířka 1810 mm, výška 1523 mm
rozvor náprav: 2612 mm
Po malé, mrštné DS3 přichází její větší sourozenec – stylová DS4. Není to klasický sporťák, není to ani kupé. Má trochu vyšší podvozek, ale není to ani crossover. Jaký je tedy charakter této výjimečné novinky ze stáje Citröenu? Co se týče designu, je vše dotaženo do nejmenšího detailu. A co se týče jízdy? Prozradí redakční test.
Na délku měří 427 cm, je široká 181 cm a vysoká 153 cm. Robustní vzhled přední masky a blatníků připomíná linie SUV, zvýšená záď zakončená výraznými světlomety a sportovním okenním spoilerem naznačuje inspiraci GT. Výrazný profil podtrhují chromové okenní lišty a opravdu velice povedený design osmnáctipalcových kol. Výsledný dojem je překvapivý – svalnatý vůz, který působí elegantně, s výrazným, ale přesto jakoby uhlazeným designem a velkou dávkou šarmu a stylu, který je ale velice vkusný a oku lahodící.
Více podrobností najdete v časopise AutoforDrive č. 6/2011, který je právě v prodeji.