Lexus GS 250 – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Model Lexus GS má za sebou dvacetiletou minulost, v níž tento Grand Touring Sedan, jak jej automobilka označuje, oslovuje zákazníky, kteří touží po maximálním pohodlí a luxusu. V roce 2006 do nabídky přibyl také hybridní pohon. Testovaný benzínový šestiválec 2,5 l je však v ceníku poprvé.Testovaný model:

motor: zážehový šestiválec 2500 cm3

výkon: 154 kW/209 k při 6400 ot./min.

točivý moment: 253 Nm při 4800 ot./min.

rozměry: délka 4850 mm, šířka 1840 mm, výška 1455 mm

rozvor náprav: 2850 mm

Novou tvář GS Lexus představil v roce 2012. Ve stejné délce, zato širší (o 2 cm) a vyšší (3 cm) než předchozí model. Maska chladiče je ve tvaru obráceného lichoběžníku, který dnes dobře znají všichni příznivci značky, a světlomety ostře zaříznuté do karoserie jsou lemovány ledkami ve tvaru šípu. Zadní nárazník podtrhuje rozšířený rozchod kol (vzadu o 50 mm). Ve verzi F Sport, který jsme dostali k testu, je přední i zadní nárazník řešen ještě ostřeji, na bílém laku pak vynikne voštinová maska chladiče. Příslušnost do klubu F sportovních modelů naznačují ještě loga „F“ po bocích. Tento designový paket propůjčuje GS nesmlouvavější výraz.

Interiér je luxusní, jak jsme u této značky zvyklí, zpracování je dokonale precizní. Exkluzivní čalounění perforovanou kůží je součástí paketu F Sport, v tomto případě v červeném provedení. Velký displej (12,3“) zabudovaný v horní kapličce středového panelu, ovladače a středový tunel jsou orientovány na řidiče, vedle řadicí páky v kůži s ozdobným štepováním najdete dotykovou plochu Remote Touch, přes niž se dá ovládat infotainment podobně jako počítačovou myší. Kaplička přístrojů, v níž se promítají virtuální ciferníky, je umístěna přesně v zorném poli řidiče, volant obšívaný perforovanou kůží má tloušťku i velikost ideální pro jisté řízení na dlouhých cestách. Pohodlná sedadla s širokým rozsahem nastavení, která mohou být vyhřívána i odvětrávána, jsou jako stvořena pro překonávání velkých vzdáleností po dálnici. K tomu je uzpůsobeno i měkké čalounění loketní opěrky, opěrek ve dveřích a místa kontaktu s vaším kolenem. Zcela oprávněně očekáváte v tak velkém sedanu i odpovídající zavazadlový prostor – složíte sem 566 litrů nákladu.

Motorizace GS 250 se v nabídce objevila především kvůli přísným emisním normám. Vrcholnou verzí je hybrid 450h s 3,5 litrovým benzínovým šestiválcem, nová pohonná jednotka V6 2,5 l by ale měla přinést úsporu paliva a snížení produkovaných emisí. Vidlicový šestiválec s přímým vstřikováním paliva a proměnným časováním ventilů poskytuje výkon 209 koní při 6400 otáčkách. Tichý chod se změní ve výraznější ryk až s blížící se pětitisícovkou otáček. V dynamičtějším projevu ho brzdí šestistupňová automatická převodovka, která sice řadí plynule, ale ne zrovna rychle. Z nuly na stovku akceleruje GS 250 za 8,6 sekundy. Deklarovaná průměrná spotřeba by měla činit 8,9 l/100 km v kombinovaném provozu, naše spotřeba během testu byla 10,4 l/100 km.
Dobrou práci odvádí podvozek – vpředu je dvojitý lichoběžník, zadní náprava je víceprvková, obě byly přepracovány pro zvýšení tuhosti a zlepšení jízdních vlastností, bylo upraveno i odpružení pro lepší filtraci nerovností a snížení náklonů karoserie a pro agilnější jízdu je ve verzi F Sport systém zavěšení předních i zadních kol naladěn pro intenzivnější využití variabilního odpružení a zvýšení sportovního pocitu z řízení. To je ale dost odtažité a příliš mnoho zpětné vazby vám neposkytne. Naproti tomu chování podvozku v zatáčkách (žádné náklony, jen trochu přetáčivosti díky zadnímu pohonu kol) je výborné. V základu máte možnost volby jízdních režimů včetně módu Sport S+ s adaptivním variabilním odpružením. Podle požadovaného stylu jízdy můžete volit nastavení tlumičů ještě na „normal“ pro pohodlnou jízdu, ECO pro maximálně úsporný režim, a „sport“ pro rychlejší odezvu na plyn. Zmíněný Sport+ angažuje GS pro maximálně dynamický projev.

GS využívá pro pohodlí a zvýšení bezpečnosti systém pro předcházení kolizím s kamerou pro
sledování reakcí řidiče, udržování vozidla v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů, systém pro noční vidění, head-up displej, 10 airbagů či inteligentní adaptivní světlomety. Stupeň výbavy F Sport, který vychází z výbavy Executive, nabízí paket této výbavy za příplatek 95 tisíc. Cena testovaného F Sportu činí ve standardu 1 585 000 Kč, základní model GS 250 ve výbavě Comfort začíná na 1 195 000 Kč.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek