Infiniti Q50 2.2d – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Q50 je první vlaštovkou v ohlášené změně označování modelů Infiniti. Charakterizuje ho designérský přístup odlišný od toho dosavadního, bohatá výbava a snaha o snížení provozních nákladů. Existuje v naftovém i benzínovém provedení a jak je u značky zvykem, v nabídce je i hybrid. Proti předchůdci, jímž byl sedan G37, je to dost velká revoluce, protože ten se zákazníkům nabízel pouze s výkonným benzínovým šestiválcem.Testovaný model:

motor: vznětový čtyřválec 2143 cm3

výkon: 125 kW/170 k při 4200 ot./min.

točivý moment: 400 Nm při 1600 – 2800 ot./min.

rozměry: délka 4800 mm, šířka 1820 mm, výška 1445 mm

rozvor náprav: 2850 mm

Q50 je první vlaštovkou v ohlášené změně označování modelů Infiniti. Charakterizuje ho designérský přístup odlišný od toho dosavadního, bohatá výbava a snaha o snížení provozních nákladů. Existuje v naftovém i benzínovém provedení a jak je u značky zvykem, v nabídce je i hybrid. Proti předchůdci, jímž byl sedan G37, je to dost velká revoluce, protože ten se zákazníkům nabízel pouze s výkonným benzínovým šestiválcem.

Vzhled vozu ovlivnily hned tři koncepty – Essence, Etherea a Emerg-E. Designéři zdůrazňují, že jejich inspirací nebyly geometrické tvary, ale křivky, které najdete v přírodě. Je pravda, že celkový dojem z Infiniti Q50 je opravdu jiný než u prémiových německých sedanů. Zajímavé je i vnímání proporcí vozu – nepřipadá vám příliš dlouhý, ačkoliv měří 4,8 metru ve verzi Sport (jinak je o centimetr kratší), opticky tak nepůsobí ani protažený zadní převis. Lichotivý je aerodynamický parametr – koeficient odporu vzduchu pouhých 0,26.

Na přední části zaujmou protažené oči světlometů a maska s dvojitým obloukem, který má evokovat tvar japonského mostu, jenž ostatně známe i u nás ze zahrad budovaných ve východním stylu. Nepřehlédnutelné je tvarování karoserie – žádné ostré linky, všude najdete táhlé a oblé tvary. Je to nejlépe patrné na kapotě, jejíž „vlny“ působí velmi prémiovým dojmem.

Interiér hýří luxusem, méně pak místem na zadních sedadlech. Zavazadelník naplníte 500 litry nákladu. Přístrojová deska je orientována na řidiče, což je zdůrazněno i ozdobnou lištou, která probíhá šikmo na středovém tunelu. Zaujme vás dvojitý displej, který zobrazuje aplikace i ovládání vozu a informace o jízdě. Jakmile si zvyknete na jejich ovládání, zjistíte, že po připojení svého smartphonu se můžete ocitnout v důvěrně známém informačním prostředí, na které jste zvyklí z domova či kanceláře. Dotykové displeje i systém Infiniti InTouch (software máte po dobu 1 roku zdarma) dostanete v základní výbavě u všech verzí. Podporuje platformy iPhone i Android, umožňuje synchronizaci s vaším zařízením, dovolí vám instalovat další oblíbené aplikace. Mimořádně pohodlná jsou sedadla, při jejichž konstrukci se u Infiniti inspirovali výzkumem NASA a snažili se najít tvary co nejbližší neutrální poloze těla ve stavu beztíže.
Dieselový motor, který poháněl testovaný vůz, je řešením pro Evropu, jenž dává naftovým motorům u větších vozů jednoznačně přednost. Jedná se o čtyřválcový turbodiesel 2,2 l získaný ze spolupráce se společností Daimler, od níž pochází blok, turbodmychadlo, výfukový a vstřikovací systém. Od Infiniti je systém sání, mezichladič, nízkotlaký rozvod paliva, zpracování výfukových plynů, olejová vana, uložení motoru a řídicí jednotka. Q50 pohání silou 170 koní. Jízda s ním je příjemná v nízkých rychlostech i otáčkách, při větší akceleraci už jeho zvuk zrovna neoslní. Sedmistupňová automatická převodovka by mohla řadit trochu rychleji, při zrychlování je patrná prodleva a při popojíždění po městě se nevyhnete občasnému cuknutí. Velmi potěšitelná je ale spotřeba, udávaná kombinovaná 4,8 l/100 km, během redakčního testu jsme dosáhli hodnoty 6,8 l/100 km.

Součástí výbavy Sport je tzv. řízení po drátě, převratná a ojedinělá technologie elektronického řízení, které můžete přes dotykový displej nastavit tak aby maximálně vyhovovalo vašemu stylu jízdy. Nastavíte si tedy lehké převody pro dobré manévrování nebo pevnější pro sportovní jízdu, hodnoty si můžete uložit do paměti. K dispozici jsou také čtyři přednastavené režimy. Pokud nemáte úplnou důvěru k elektronickým systémům a nestačí vám trojité jištění samostatnými jednotkami, pak vás může uklidnit ještě mechanická záloha klasickou tyčí, toto propojení je ale za standardní situace vyřazeno z provozu spojkou.

Systém přímého adaptivního řízení je kombinován s aktivním řízením jízdy v pruhu, který dokáže nejen zabránit neúmyslnému opuštění pruhu, ale také udržuje směr v případě bočního větru. Podvozek kombinující dvojitý lichoběžník vpředu a víceprvek vzadu je naladěn jak pro rychlou jízdu po dálnici, tak pro dynamičtější styl, vzhledem k délce vozu je ale průjezd zatáčkami přece jen trochu prkenný.

Infiniti nabízí inteligentní asistenty pro bezpečnější a pohodlnější jízdu, což ocení zejména cestovatelé na větší vzdálenosti. K dispozici máte systém varování před čelní srážkou, inteligentní brzdový asistent, prevenci kolize při couvání, automatický přepínač dálkových světel, detekci objektů pohybujících se v okolí vozu, asistent pro kontrolu vzdálenosti či sledování mrtvého úhlu.

Základní cena testované motorizace 2.2d s manuální převodovkou je 861 160 Kč, ve výbavě Sport s automatem pak 1 094 690 Kč. Na výběr pak máte ještě benzínový dvoulitr s výkonem 211 koní a hybrid s benzínovým šestiválcem 3,5 l s kombinovaným výkonem 364 koní.

Sdílejte tento článek na Facebooku