BMW X2 M35i xDrive – výkonný motor a atraktivní design

Sdílejte tento článek na Facebooku

Model X2 vzbudil při prvním uvedení na trh jednoznačně pozitivní ohlas, ovšem druhá generace, která se představila počátkem roku, se chystá získat ještě další příznivce sportovnějším naladěním. Kromě toho je větší a designově výraznější.

 

Podobně jako sedan páté řady je i X2 modelem, který se dostal k zákazníkům zároveň ve spalovací i elektrické verzi. Automobilka s elektrickými auty zrychluje, a to i díky vlastní továrně na vysokonapěťové baterie v Regensburgu. My jsme si ale do testu vybrali verzi se spalovacím motorem, a to navíc v extra výkonné verzi M35i.

Oproti předchůdci je o dost větší – na délku narostlo o 194 milimetrů na výsledných 4 554 milimetrů, do šířky přibylo 21 milimetrů, na výšku 64 milimetrů a větší je i rozvor (2 692 milimetrů) a rozchod kol. Nová X2 je zkrátka hned na první pohled výrazně větší auto, které nabízí zavazadelník o objemu 560 litrů, a ani zdaleka bychom jej nemohli řadit mezi auta jen pro singly nebo bezdětné páry.

BMW X2 (11)

Design ovšem naznačuje, že úplně rodinné auto také být nechce, protože sportovní atributy vnějšího vzhledu jsou nepřehlédnutelné. Především přední maska a mřížky sání vyvedené ve sportovní černé barvě, ale také velký sekční difuzor na zádi signalizují výkonný motor. Jasně mluví také dvě dvojice koncovek výfuků a výrazný zadní střešní spoiler. Typické tvary kupé na zvýšeném podvozku potvrzuje linie střechy, sportovní geny zase doširoka vytažené blatníky. Skvěle vypadá hodně skloněné zadní okno, přináší to ale určitou daň, co se týče výhledu vzad.

BMW X2 (6)

Do interiéru se čitelně propisuje rukopis současných BMW, kde přístrojový štít nahradil displej plynule navazující na obrazovku infotainmentu. Celek tak působí jako souvislý pás, na němž si podle potřeby zobrazíte veškeré potřebné informace. Středový panel se oprostil od veškerých tlačítek, na konzole nehledejte otočný volič systému iDrive, ani páku automatické převodovky. Multimédia se ovládají dotykem nebo gesty, řazení probíhá pomocí tlačítek.

O tom, že je X2 naladěno na dynamickou notu, nenechají nikoho na pochybách precizně tvarovaná sedadla s odvětrávanými integrovanými opěrkami hlavy, u nichž nechybí (v případě testované motorizace) typické „M“ logo. Modré prošívání a dvoubarevný steh na bezpečnostních pásech ještě zdůrazní příslušnost k vrcholným modelům značky, jejichž „M“ v názvu spolehlivě zvyšuje adrenalin motoristickým fanouškům. Druhá řada sedadel nabídne prostorový komfort a vzhledem k tvarům karoserie i překvapivě dost místa nad hlavou.

BMW X2 (3)

Škála motorizací zahrnuje spalovací jednotky i elektromotory, my jsme do testu zvolili nejvýkonnější M35i xDrive. Pohání jej sice dvoulitrový čtyřválec, dokáže ale ze sebe dostat výkon 300 koní. Od předchůdce se liší přepracovaným sáním, upraveným časováním, vstřikováním a výfukovým systémem. Technologie přeplňování M TwinPower Turbo pracuje s vyšším plnicím tlakem, účinnějším chlazením a duálním vstřikováním. Točivý moment 400 Nm naznačuje šanci nejen na sportovní svezení, ale také patřičný zvukový doprovod. Při akceleraci z nuly na stovku mu stačí pouhých 5,4 sekund a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Uváděná spotřeba v kombinovaném režimu činí 7,9 l/100 km, po našem redakčním testu se ukázala hodnota 9,5 l/100 km.

Jízdní vlastnosti zásadně ovlivňuje adaptivní „M“ podvozek, který je u této motorizace ve standardu. Nastavitelné tlumiče umožňují hodně těsné propojení se silnicí, ale také pohodlnou jízdu, když zvolíme komfortní režim. Celkově je ale podvozek naladěn relativně tvrdě a přejezdy nerovností jsou někdy citelnější. Svůj podíl na tom budou mít příplatková 21palcová kola, dlužno ale přiznat, že s nimi X2 vypadá skutečně skvěle. Brzdy jsou ostré, odezva na plynový pedál rovněž. Pohon všech kol stojí za skvělou sebejistotou při rychlé jízdě po dálnici, ani v zatáčkách vůz nezaváhá.

BMW X2 (9)

Technologie nového modelu ale dopřejí řidiči také odpočinek za volantem a pohodovou jízdu. Řada bezpečnostních systémů je ve standardu, další ve volitelné výbavě, takže vám pohlídají od jízdy v pruhu přes předjíždění, odbočování a udržování jízdy v koloně až po couvání a parkování díky kamerovému systému.

BMW X2 začíná v ceníku na 1 041 300 Kč za model sDrive20i s tříválcovým motorem a výkonem 170 koní. Testovaná motorizace je v základu od 1 466 400 Kč, konkrétní vůz s příplatkovou výbavou měl konečnou cenovku 1 945 714 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek