10. listopadu se objeví nový Golf u prodejců v České republice. Zákazníci se mohou v případě sedmé generace tohoto Volkswagenu těšit na nejlepší Golf všech dob. Jeho hmotnost byla snížena až o 100 kg, což znamená, že se konstruktérům podařilo zvrátit tolik citovaný trend neustálého zvyšování hmotnosti u nových vozů. V závislosti na motoru byla v porovnání s předchůdcem snížena spotřeba paliva až o 23 procent. Budoucí Golf BlueMotion – jeho prodej bude zahájen v roce 2013 – spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 3,2 l/100 km (emise CO2: 85 g/km). Volkswagen kromě toho uvádí Golf na trh s celou armádou nových a částečně sériově dodávaných asistenčních systémů.Vstupní modely nového Golfu spotřebují se zážehovým motorem TSI 4,9 l/100 km a s turbodieselem TDI 3,8 l/100 km; TSI tak pokořilo hranici emisí CO2 115 g/km, TDI se dostalo s hodnotou 99 g/km pod hranici 100 g/km. Jak již bylo uvedeno, nejlepšími hodnotami 3,2 l/100 km a 85 g CO2/km se může pochlubit Golf BlueMotion. Další novinkou je 1.4 TSI s výkonem 103 kW/140 k a automatickým vypínáním válců ACT. Průměrná spotřeba tohoto sportovního a zároveň ekologického zážehového motoru je 4,7 l/100 km (emise CO2: 109 g/km).
Nová je úroveň bezpečnosti a komfortu. Volkswagen má větší vnitřní prostor (více prostoru pro nohy vzadu a o 30 litrů větší objem zavazadlového prostoru), dále inovativní bezpečnostní systémy, jako je například funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích (multikolizní brzda) a aktivní systém ochrany cestujících (PreCrash) včetně adaptivního tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí Front Assist a systémem nouzového brzdění City, dále nový mechanismus řízení s progresivním účinkem, rovněž nově vyvinutá zavěšení kol, volič jízdních režimů, dotykový displej v sériové výbavě všech modelů a kompletně přepracované informační a zábavní systémy, jejichž vrcholné verze mají displej, který reaguje již na přiblížení prstů k displeji.
Sedmá generace Golfu se ohlíží na úspěšnou kariéru svých předchůdců nejen v oblasti techniky a obchodních úspěchů, ale i v oblasti průmyslového designu. Vnější tvary Golfu se dnes řadí mezi nejznámější produktové designy na světě. Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen AG, k tomu říká: „Jeden z klíčových faktorů úspěchu Golfu spočívá v nepřetržité kontinuitě. Na světě má jen hrstka automobilů design, který byl jako v případě Golfu po celá desetiletí zušlechťován a vylepšován, a tím se stal nadčasovým.“
Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu dodává: „Mezi nezaměnitelné produktové znaky Golfu patří typické střešní sloupky C, dlouhá linie střechy, typická linie oken a charakteristické přední a zadní partie s horizontálními prvky. Díky těmto detailům je nový Golf unikátnějším, cennějším a odolnějším vůči působení času než většina ostatních kompaktních vozů. Mohli bychom také říci, že design Golfu je ve své podstatě stabilní.“
„Stylistické výrazové prostředky,“ říká Bischoff, „jsou logické, solidní, produktově cílevědomé, čisté a precizní a odrážejí DNA designu značky jako dokonalý vzor kreativity. Základní architektura nového Golfu je proto nezaměnitelná. Působí nekomplikovaně, silně, srozumitelně, spolehlivě a bezpečně. Na základě této ryzí architektury se detaily, jako je šetrné využití prolisů, jeví jako jemné rozdíly. Extrémně důležitá je rovněž skutečnost, že se u sedmé generace výrazně změnily proporce Golfu, takže vůz má nyní ještě suverénnější charakter!“
Marc Lichte, vedoucí vnějšího designu, vysvětluje: „Proporce se změnily tak výrazně, protože jsme využili výhod nové modulární platformy pro motory uložené napříč. Například přední kola byla posunuta o 43 milimetrů více dopředu. Přední převis je proto kratší a kapota zároveň vypadá delší.“ Klaus Bischoff to potvrzuje: „Vizuálně se prostor pro cestující posunul směrem dozadu. Vůz tak dostal proporce luxusního vozu, u něhož je kapota dlouhá a prostor pro cestující je protažen daleko dozadu. U nového Golfu máme tedy proporce, které se jinak vyskytují pouze ve vyšších segmentech trhu.“