Citroën C 3 představen v Praze

Sdílejte tento článek na Facebooku

Dnes byl v Praze představen novinářům nový Citroën C 3 – Visiodrive, který přichází na český trh. Chce oslovit kromě aktivních žen také mladé či starší páry a nově také mladé muže. Cílem je letos prodat 1600 kusů, především ve střední výbavě SX.“Je nádherná. Je mladá. Je inteligentní.“ Takto Citroën představuje novou C3.

Nová C3 má ambiciózní cíl: nahradit svého úspěšného předchůdce, kterého se prodalo více než 2 miliony kusů. Postup je jasný: vzít to nejlepší z vozu C3 a posunout se ještě dále.

Tento vůz, přezdívaný Visiodrive, má všechny důvody okouzlit díky protáhlejším liniím a vysoké úrovni kvality zpracování, díky nadstandardní prostornosti ve své třídě, i když současně jde o jeden z nejkompaktnějších vozů na trhu, a samozřejmě dynamickými jízdními vlastnostmi.

Nový Citroën nabízí ještě víc. Je unikátní svým protáhlým čelním sklem Zenith. Kromě velkého množství světla a výhledu poskytuje posádce dosud nepoznaný automobilový zážitek. Velmi pěkně vůz vypadá ve světlých barvách, zejména světle modrá Botticelli mu sluší (viz ilustrační obrázek).

Interiér nového modelu C3 se inspiroval u luxusnějších modelů, především vozu DS3. Používá kvalitní materiály, např. na palubní desce z měkčeného plastu, kterou podtrhuje matně šedá nebo leskle hliníková lišta a leskle černý středový panel.

Nová C3 patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu. Zůstala pod hranicí 4 metrů: měří 394 cm na délku, 173 cm na šířku a 152 cm na výšku. S poloměrem otáčení 10,2 m navíc dobře vyhovuje potřebám městského provozu.

Sériově je nový hatchback vybaven předními kotoučovými vzduchem chlazenými brzdami, ABS spojeným s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (EBD) a brzdovým asistentem pro kritické situace (EBA). U všech verzí je k dispozici elektronický stabilizační systém (ESP).

Nová C3 může být opatřena 3 naftovými motory HDi (70, 90 a 110 FAP) a 4 benzínovými motory Euro V (1.1, 1.4i, VTi 95 a VTi 120). Všechny jsou spojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, kromě motoru HDi 110 FAP, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, a motoru VTi 120, u kterého si zákazník může vybrat mezi pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Emise CO2 jsou ve smíšeném režimu u naftových motorů vždy pod 118 g CO2/km – přičemž nabídka začíná na 99 g CO2/km – a u benzínových motorů jsou emise mezi 134 a 160 g CO2/km.

Ceny začínají na 239 900 Kč za základní provedení X s benzinovým motorem 1.1 (k dispozici později), necelých 325 tis. Kč za střední výbavu SX a motor 1.4 HDi až po téměř 405 tis. Kč za vrcholovou Exclusive 1.6 HDi.

Sdílejte tento článek na Facebooku