Opel Meriva druhé generace, který se ve světové premiéře představí 4. března na autosalonu v Ženevě, bude vybaven řadou inovativních prvků a řešení.
V roce 2003 vyjel poprvé malý a dostupný monocab Meriva. I přes skromné vnější rozměry byla Meriva díky revolučnímu konceptu sedadel FlexSpace, vyššímu posezu a prostorné kabině nepřekonatelná při hodnocení flexibility. Všechny tyto přednosti vynesly Merivu na vedoucí pozici třídy malých monocabů – na evropských trzích se dosud prodalo přes milion modelů Opel Meriva.
Nyní vyjíždí Meriva druhé generace. Koncept uchycení sedadel FlexSpace byl dále rozpracován a je nyní ještě lépe a intuitivněji ovladatelný. Zásadní novinkou Merivy druhé generace je originální systém protisměrně otvíracích dveří FlexDoors, který výrazně zlepšuje přístup do interiéru – tento systém se díky Merivě objevuje v masově vyráběném modelu vůbec poprvé. Flexibilní středová konzole nabízí spoustu úložných míst a schránek. Dalším unikátním prvkem je integrovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix, který je zcela ukrytý v zadním nárazníku a vysouvá se jako zásuvka pouze když je to potřeba.
Jednoprostorová karoserie má splývavé křivky, podokenní linie v zadních dveřích vytváří vlnu, která jednak zvýrazňuje konstrukci originálního uchycení dveří FlexDoors a zároveň zlepšuje výhled vzadu sedících pasažérů, což ocení především děti.
Interiér nabízí spoustu odkládacích schránek a prostorů – středová konzole FlexRail sestává z několika zaměnitelných odkládacích schránek, které se mohou posouvat po ližinách umístěných mezi předními sedadly. Toto řešení garantuje adaptabilní využití vnitřního prostoru.
Nová Meriva těží z dlouhého rozvoru a širokého rozchodu kol vpředu i vzadu – to vše zlepšuje jízdní vlastnosti i cestovní komfort.
O pohon se starají hospodárné a výkonné přeplňované motory o výkonech od 75 k do 140 k. Na zákazníky čeká i výjimečně úsporná verze ecoFLEX. Motory Merivy jsou propojeny s pěti- a šestistupňovými převodovkami, k dispozici je také šestistupňový automat.
Nový Opel Meriva byl připraven ve vývojovém centru automobilky Opel v německém Rüsselsheimu, vyrábět se bude ve španělské Zaragoze. U prodejců automobilů Opel se objeví již v létě.