V rychlém sledu vypustila automobilka do světa sportovní sedan S60 a sportovní kombi V60. Sedan se představil na jarní Ženevě, kombi na podzim v Paříži, a protože test S60 jsme vám už nabídli, je na řadě kombi. V názoru na to, zda dát přednost sedanu, či kombi, se v redakci neshodneme. Půlka tvrdí, že se jim sedan líbí, ale zdá se jim malý a kombi má stejný, ne-li větší šmrnc. Druhá si myslí, že kombi zůstane kombi a sedan vypadá sportovněji a svižněji. Přesně to předpokládá i Volvo a uvádí na trh obě verze rychle za sebou. Vybrat si mohou zákazníci z obou názorových táborů.Kombi se sportovním srdcem
Testovaný model:
Volvo V60 D3
motor: vznětový přeplňovaný pětiválec 1984 cm3
výkon: 120 kW/163 k při 2900 ot./min.
točivý moment: 400 Nm při 1400 – 2850 ot./min.
rozměry: délka 4628 mm, šířka 1865 mm, výška 1484 mm
rozvor náprav: 2776 mm
Výrazná přední maska si získala obdiv již při uvedení sedanu. U kombi se však podařilo využít linii zužujících se oken směrem dozadu a výrazných bočních křivek k maximálnímu zachování sportovního výrazu karosérie. Krátké převisy vpředu i vzadu a optické snížení karosérie tento dojem ještě umocňují.
Celý test i s mnoha velkými fotografiemi najdete v motoristickém časopisu Auto4Drive č.2/2011, který je právě v prodeji. Můžete si ho také předplatit na www.auto4drive.cz.