Náš test: Suzuki Swift 1.3 DDiS

Sdílejte tento článek na Facebooku

Vozy značky Suzuki většinou překvapují svou hravostí a pohybovou energií, jakou byste u tak malých aut nečekali. Již model SX4 s pohonem všech kol získal velké uznání redakce AutoforDrive, testovaný Swift s novým dieselovým motorem přesvědčil o své zábavnosti ještě víc.Testovaný vůz:

Suzuki Swift 1.3 DDiS

motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1248 cm3

výkon: 55 kW/75 k při 4000 ot./min.

točivý moment: 190 Nm při 1750 ot./min.

rozměry: délka 3850 mm, šířka 1695 mm, výška 1510 mm

rozvor náprav: 2430 mm

Malý Swift, který dostal inovovanou tvář, je vůz, který vám může poskytnout spoustu příjemných chvil za volantem. Řízení vás s ním opravdu baví, i když to není žádný závodník ani off-road. Auta z kategorie těch malých si pořizujeme obvykle z finančních důvodů, a nebo proto, že se nám větší auta špatně ovládají. Swift vám ale navíc zlepší náladu. S dieselovým motorem pak budete navíc jezdit úsporně.

Nový motor 1.3

V exteriéru nového Swiftu došlo k drobným změnám, nicméně hlavní novinkou je naftový čtyřválec 1.3, který se dle našeho soudu vskutku povedl. V interiéru uslyšíte jeho jadrnější zvuk (jak jsme u Suzuki zvyklí a máme to rádi ) opravdu jen tak hlasitě, abyste si jízdu mohli užívat. Kultivovaný chod a lehkost, s níž poskytne požadovaný výkon (samozřejmě v rámci svých možností co se týče koňských sil), si nijak nezadají oproti benzínové verzi. Swift s ním ochotně zrychluje, řazení pětistupňového manuálu je lehké, přesné a bezproblémové. Po skončení redakčního testu velmi mile překvapila i spotřeba 5,4 l/100 km (udávaná kombinovaná spotřeba je 4,2 l a v městském provozu 5,1 l). My jsme si ale se Swiftem užívali sportovní jízdu na okreskách v okolí Slapské přehrady, takže jsme očekávali spotřebu ještě o něco vyšší. Benzínový motor by si ve Swiftu řekl nejméně o litr víc.

Celý test je uveřejněn v časopisu AutoforDrive č.6/2011.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek