Naftový motor v americké nabídce Grand Cherokee nenajdete. Tato verze byla stvořena výhradně pro Evropu, která sevřena na malém prostoru a bez významných nalezišť ropy stále hledá způsoby, jak snížit emise výfukových plynů a spotřebu pohonných hmot. Vzhledem k tomu, že během redakčního testu jsme se téměř přiblížili k deklarované průměrné hodnotě Grand Che s dieselovým šestiválcem, dá se říci, že záměr se zdařil.Inovovaný Jeep Grand Cherokee jsme již měli možnost testovat s benzínovým šestiválcem, takže jsme již měli příležitost se dostatečně přesvědčit, že nový Grand je skutečně tím nejluxusnějším Jeepem všech dob. Tenkrát jsme jej podrobili zátěžovému testu na ledu a sněhu, ale nyní jsme se zaměřili na to, zda skutečně může existovat něco jako úsporný americký terénní vůz s délkou atakující pět metrů.
Kousek poodstupte
Chcete-li si skutečně vychutnat podařený design současného Grand Cherokee, doporučuji udělat pár kroků zpět a vnímat jej v celém kontextu. Mohutné stříbrné zuby, které si zaplaťbůh indiánský náčelník zachoval i v této generaci v téměř nezměněné podobě, totiž zblízka mohou působit trochu moc robustně. Stačí ale podívat se na vůz více z odstupu a je vám jasné, že vše je přesně na svém místě a tak, jak má být. Přední svítilny, které již opustily kulatý tvar známý z doby před pár lety, ideálně korespondují s tvarem přední masky a vytvářejí neodolatelně hranatý tvar, který je ale hranatý jenom přesně tak, aby působil mohutně, ale ne monstrózně či nabubřele.
Interiér pro náročné
Grand Cherokee sice přišel v interiéru o svou příznačnou strohost způsobenou hranatým tvarem středového panelu, nicméně uhlazenější tvary mu výborně sluší a lépe tak vynikne kvalita zpracování. Přístrojová deska, obložení dveří, vše je bez chyby. Volant padne výborně do ruky, sedadla jsou komfortní, s možností různého nastavení, v testované verzi také s větráním či vyhříváním. Jediné, co by jim mohlo chybět k dokonalosti, je možnost regulace délky sedáku pro větší pohodlí na delší cesty.
Text celého testu je uveřejněn v časopise AutoforDrive č. 6/2011, který je právě na stáncích.