
Volkswagen Tiguan, model, který přišel v roce 2007 na trh jako mladší bráška mohutného Touaregu, je oblíbencem již od samého počátku. Prodalo se jich skoro 700 tisíc. V obrovské konkurenci menších SUV nemá sice lehkou pozici, ale má dostatek zbraní, kterými si může vydobýt místo na výsluní. Mezi terénními vozy na českém trhu zaujímá suverénní páté místo s více než tisícem prodaných exemplářů od začátku letošního roku. Letošní facelift mu jistě pomůže skvělé místo si udržet. V designu sice došlo jen k menším změnám, které trochu zostřily a vyrovnaly předchozí baculatost, ale inovace se skrývají především v nových či vylepšených motorech, které svou spotřebou lámou rekordy a v technologiích, které činí vůz uživatelsky pohodlnějším, ale také zábavnějším.
Vyberte si: město, nebo off-road?
Tiguan si můžete objednat ve dvou různých verzích, což je v segmentu SUV zatím ojedinělá možnost. Silniční verze je určena především do města a pro jízdu po běžných silnicích, „off-roadová“ verze je speciálně upravena pro jízdu v terénu. Poznáte to na odlišné přídi, kdy silniční verze „On-road“ má nájezdový úhel vpředu 18°, terénní verze „Off-road“ 28°. Naše testovaná varianta byla městská, v základní výbavě a s úpravou BMT (Blue Motion Technology), což znamená vůz s úspornějším provozem, a to díky rekuperaci brzdné energie a systému Stop/Start.
Celý test najdete v čísle 6/2011 časopisu AutoforDrive, který je právě v prodeji.