Ford Focus je bezesporu jednou z legend automobilového trhu. Jeho první generace způsobila takovou revoluci ve své třídě, že je obdivuhodné, že si i po letech, kdy se ostatní značky snažily Ford dohnat, dokázal udržet svou pozici. Ačkoliv nejoblíbenější verzí karoserie je u nás tradičně kombi, ani testovaná 5 dveřová varianta nezůstává stranou zájmu. Tentokrát jsme si vzali na mušku benzínovou verzi, silnější EcoBoost 1,6, který poskytuje obdivuhodný výkon 182 koní. Zaměříme se také na podvozek, který je bezpochyby jednou z nejsilnějších zbraní Fordu Focus.Testovaný model:
Ford Focus 5dv. 1,6 EcoBoost
motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec DOHC 1596 cm3
výkon: 134 kW/182 k při 5700 ot./min.
točivý moment: 240 Nm při 1600 – 5000 ot./min.
rozměry: délka 4358 mm, šířka 1823 mm, výška 1484 mm
rozvor náprav: 2648 mm
Vrchol downsizingu
Trend posledních let, tedy snahu o snižování objemu motoru za současného zvyšování výkonu a snižování spotřeby dovedl Ford u motorizací pro Focus na vrchol. Celohliníkový agregát EcoBoost kombinuje tři moderní technologie – přímé vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem s malou setrvačností a proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Výsledkem je kromě impozantního výkonu (motor o objemu 1,6 l s výkonem 182 koní!) také skvělý průběh točivého momentu, který nastupuje již od nízkých otáček a je k dispozici v nebývale širokém spektru od 1600 do 5000 ot./min. Tento motor mohou zákazníci volit ve dvou variantách, s výkonem 110 nebo 134 kW, v našem testu jsme měli k dispozici silnější verzi. S ní dosahuje Focus maximální rychlosti 222 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 s. Při těchto výborných výkonových parametrech se navíc snížily emise CO2 na 139 g/km a deklarovaná kombinovaná spotřeba na 6,0 l na 100 km.
Další detaily najdete v aktuálním čísle časopisu AutoforDrive, který je v prodeji na stáncích.