Pro modelový rok 2011 prošel vůz Forester japonské automobilky Subaru jako obvykle jen menšími úpravami exteriéru a interiéru, zásadní změna se však odehrála v nabízených motorizacích, a to uvedením Boxeru nové generace a přepracovaného systému zavěšení kol. Léty prověřená konzervativní tvář tak sice nedoznala výraznějších změn, ústrojí pod kapotou však rozhodně ano. Testovaný model:
Subaru Forester 2.0 XS Comfort
motor: zážehový čtyřválec Boxer DOHC 1995 cm3
výkon: 110 kW/150 k při 6000 ot./min.
točivý moment: 198 Nm při 4200 ot./min.
rozměry: délka 4560 mm, šířka 1780 mm, výška 1700 mm
rozvor náprav: 2615 mm
Forester nabízí své služby pro zákazníky s velkými nároky na vůz „do každého počasí“ již od roku 1997. Současná třetí generace modelu, s nímž se nemusíte bát do extrémních podmínek, oslovuje své příznivce nejen díky praktičnosti v použití, ale také zásluhou svého výjimečného motoru Boxer, který využívá konstrukčních výhod agregátu s protiběžnými písty (nízké těžiště, symetrický pohon všech kol AWD).
Co je nového v exteriéru a interiéru
Zvenku nečekejte velké změny, týkají se dynamičtěji řešené masky chladiče a úpravě tvaru vnějších zpětných zrcátek pro lepší aerodynamický výsledek při jízdě. Do barevné škály nabízených laků karoserie přibyla modrá metalíza a modrá perleť, nový design mají také sedmnáctipalcová litá kola. Třetí generace Foresteru pro rok 2011 je oproti svému předchůdci vyšší, širší a má delší rozvor náprav, nikoliv však následkem prodloužení celkové délky, ale zkrácením zadního převisu. Světlá výška je i nadále velmi příznivá terénní jízdě (215 mm). Zvětšení rozchodu předních kol napomohlo dosažení výborné manévrovatelnosti vozu (poloměr otáčení 5,3 m). K nárůstu došlo i u objemu zavazadlového prostoru, který se zvětšil na 450 litrů. Chcete-li jej ještě zvětšit, pak na sklopení zadní sedadel vám stačí jediný pohyb.
V interiéru bylo změněno barevné sladění, přístrojová deska získala jemnější povrchovou úpravu. Plasty sice zůstaly i nadále dosti tvrdé, leč u vozu typu Forester jsou řidiči na toto asketičtější řešení zvyklí. Naproti tomu odkládacích míst je zde příjemný nadbytek, velký je prostor pro uložení lahví s nápoji či potřebných předmětů, rozměrné jsou i kapsy ve dveřích.
Celý test je uveřejněn v časopisu AutoforDrive.