Mercedes-Benz GLK – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Model GLK svým designem donedávna trochu vybočoval z linie, kterou automobilka načrtla pro své nové modely. Jeho tvary až asketicky střídmé a přímočaré se nyní více přiblížily aktuálně představovaným novým modelům. Vzhledem k tomu, že právě příliš „hranatá“ tvář byla zákazníky v minulosti vozu GLK vytýkána, jeví se tato „aktualizace“ jako výborný krok směrem k rozšíření řad zájemců o tento zajímavý automobil.Testovaný model:

Mercedes-Benz GLK 250 BlueTEC 4MATIC

motor: vznětový čtyřválec 2143 cm3

výkon: 150 kW/204 k při 4200 ot./min.

točivý moment: 500 Nm při 1600 – 1800 ot./min.

rozměry: délka 4536 mm, šířka 1840 mm, výška 1669 mm

rozvor náprav: 2755 mm

Svými rozměry a parametry je GLK připraveno jak k jízdě po městě, tak k cestování na velké vzdálenosti. Ani terénní jízda je nezaskočí, což jsme ověřili na horských cestách, dobře se osvědčilo i na mokrém povrchu. Všestrannost tohoto auta a přizpůsobivost různým situacím v kombinaci s vysokou úrovní asistenčních systémů a opatření pro úsporný provoz jej předurčuje pro využití aktivními páry bez závazků stejně jako rodinami s dětmi, které vyžadují pohodlí a bezpečnost. Oproti předchozímu modelu mu byl dopřán také méně puristický interiér, který jej posunuje blíž k lifestylovému pojetí cestování.

Nové GLK se nezříká svých ostře řezaných rysů, tvary přední masky se ale posunují blíže k modelu třídy M než ke GL, kterému se více podobalo dosud. Tvůrci ale připomínají, že jeho schopnosti zůstávají i nadále hodny G, které má v názvu (terénní třída G je totiž základem všech dnešních SUV značky Mercedes-Benz). Tvar světlometů se výrazně změnil směrem k současným sedanům u Mercedesu. Na nárazník přibyly LED diodové proužky. Oproti tomu profil tak výraznou proměnou neprošel, nové jsou hlavně tvary ližin.

V interiéru přibylo luxusnějších materiálů, pro elegantnější pojetí se nabízí dřevěné obložení. Pro útulnější dojem se přidalo nepřímé osvětlení interiéru. Ve standardu je audiosystém, který kromě rádia či přehrávače CD poskytuje i vstup USB a AUX-IN či Bluetooth. Výrobce myslí i na nastupující mladou generaci, která brzy odroste autosedačce a bude se dožadovat konektivity. Může ji dostat například díky přípravě pro integraci iPadu.

Testovaný vůz byl poháněn dvoulitrovým dieselovým motorem, který poskytuje výkon 204 koní a disponuje točivým momentem 500 Nm. Jízda s ním je dynamická, akcelerace z 0 na 100 km/h za 8 sekund povzbudivá a přitom je možno dosáhnout i uspokojivé spotřeby, která byla v redakčním testu průměrně 7,3 l/100 km. Při úsporné jízdě lze předpokládat, že se může spotřeba přiblížit deklarovaným 6,5 litrům. Automatická převodovka 7G-Tronic Plus je ve standardu u všech modelů s pohonem všech kol. Její řazení je velmi hladké a plynulé, při nutnosti intenzivnější akcelerace je však trochu pomalejší. K ručnímu řazení můžete v takovém případě využít pádla pod volantem.

Asistenční systémy GLK

Sofistikované asistenční systémy se postupně dostávají do nižších tříd, v nichž původně nebyly k dispozici. Výjimkou není ani GLK. V příplatkové výbavě (některé částečně i ve standardu) najdete:
–Brzdový asistent a asistent rozjezdu do svahu
–Asistent řízení při ztrátě jízdní stability
–Asistent rozpoznání únavy
–Systém Pre-Safe aktivní při neodvratné kolizi
–Aktivní parkovací asistent
–Asistent pro jízdu v pruhu
–Asistent pro sjíždění prudkých svahů
–Sledování slepého úhlu

Cena testované motorizace je 1 189 430 Kč, GLK ale můžete mít již od 935 330 Kč ve verzi 200 CDI s výkonem 143 koní. Pokud máte rádi na silnici dobrý rozhled, ale nechce se vám do velkých SUV, pak je pro vás GLK dobrým řešením. Poradí si v každé situaci a přitom nepůsobí nabubřelým dojmem, sedíte výš, ale nemusíte při nastupování nikam šplhat. Pohodlí při nástupu a výstupu je další výborná vlastnost, kterou jsme u GLK otestovali. Nehrozí vám ušpiněné nohavice, ani dámám roztrhané punčochy. Přitom když si chcete vyjet někam za sportem, GLK se nezastaví před terénními překážkami. I když pokud dáváte přednost luxusnějšímu interiéru, bude vás to stát ještě něco navíc za příplatkovou výbavu například za kožené čalounění nebo dřevěné dekorace.

Publikováno se souhlasem redakce časopisu AutoforDrive.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek