Model GLK svým designem donedávna trochu vybočoval z linie, kterou automobilka načrtla pro své nové modely. Jeho tvary až asketicky střídmé a přímočaré se nyní více přiblížily aktuálně představovaným novým modelům. Vzhledem k tomu, že právě příliš „hranatá“ tvář byla zákazníky v minulosti vozu GLK vytýkána, jeví se tato „aktualizace“ jako výborný krok směrem k rozšíření řad zájemců o tento zajímavý automobil.Testovaný model:
Mercedes-Benz GLK 250 BlueTEC 4MATIC
motor: vznětový čtyřválec 2143 cm3
výkon: 150 kW/204 k při 4200 ot./min.
točivý moment: 500 Nm při 1600 – 1800 ot./min.
rozměry: délka 4536 mm, šířka 1840 mm, výška 1669 mm
rozvor náprav: 2755 mm
Svými rozměry a parametry je GLK připraveno jak k jízdě po městě, tak k cestování na velké vzdálenosti. Ani terénní jízda je nezaskočí, což jsme ověřili na horských cestách, dobře se osvědčilo i na mokrém povrchu. Všestrannost tohoto auta a přizpůsobivost různým situacím v kombinaci s vysokou úrovní asistenčních systémů a opatření pro úsporný provoz jej předurčuje pro využití aktivními páry bez závazků stejně jako rodinami s dětmi, které vyžadují pohodlí a bezpečnost. Oproti předchozímu modelu mu byl dopřán také méně puristický interiér, který jej posunuje blíž k lifestylovému pojetí cestování.
Nové GLK se nezříká svých ostře řezaných rysů, tvary přední masky se ale posunují blíže k modelu třídy M než ke GL, kterému se více podobalo dosud. Tvůrci ale připomínají, že jeho schopnosti zůstávají i nadále hodny G, které má v názvu (terénní třída G je totiž základem všech dnešních SUV značky Mercedes-Benz). Tvar světlometů se výrazně změnil směrem k současným sedanům u Mercedesu. Na nárazník přibyly LED diodové proužky. Oproti tomu profil tak výraznou proměnou neprošel, nové jsou hlavně tvary ližin.
V interiéru přibylo luxusnějších materiálů, pro elegantnější pojetí se nabízí dřevěné obložení. Pro útulnější dojem se přidalo nepřímé osvětlení interiéru. Ve standardu je audiosystém, který kromě rádia či přehrávače CD poskytuje i vstup USB a AUX-IN či Bluetooth. Výrobce myslí i na nastupující mladou generaci, která brzy odroste autosedačce a bude se dožadovat konektivity. Může ji dostat například díky přípravě pro integraci iPadu.
Testovaný vůz byl poháněn dvoulitrovým dieselovým motorem, který poskytuje výkon 204 koní a disponuje točivým momentem 500 Nm. Jízda s ním je dynamická, akcelerace z 0 na 100 km/h za 8 sekund povzbudivá a přitom je možno dosáhnout i uspokojivé spotřeby, která byla v redakčním testu průměrně 7,3 l/100 km. Při úsporné jízdě lze předpokládat, že se může spotřeba přiblížit deklarovaným 6,5 litrům. Automatická převodovka 7G-Tronic Plus je ve standardu u všech modelů s pohonem všech kol. Její řazení je velmi hladké a plynulé, při nutnosti intenzivnější akcelerace je však trochu pomalejší. K ručnímu řazení můžete v takovém případě využít pádla pod volantem.
Asistenční systémy GLK
Sofistikované asistenční systémy se postupně dostávají do nižších tříd, v nichž původně nebyly k dispozici. Výjimkou není ani GLK. V příplatkové výbavě (některé částečně i ve standardu) najdete:
–Brzdový asistent a asistent rozjezdu do svahu
–Asistent řízení při ztrátě jízdní stability
–Asistent rozpoznání únavy
–Systém Pre-Safe aktivní při neodvratné kolizi
–Aktivní parkovací asistent
–Asistent pro jízdu v pruhu
–Asistent pro sjíždění prudkých svahů
–Sledování slepého úhlu
Cena testované motorizace je 1 189 430 Kč, GLK ale můžete mít již od 935 330 Kč ve verzi 200 CDI s výkonem 143 koní. Pokud máte rádi na silnici dobrý rozhled, ale nechce se vám do velkých SUV, pak je pro vás GLK dobrým řešením. Poradí si v každé situaci a přitom nepůsobí nabubřelým dojmem, sedíte výš, ale nemusíte při nastupování nikam šplhat. Pohodlí při nástupu a výstupu je další výborná vlastnost, kterou jsme u GLK otestovali. Nehrozí vám ušpiněné nohavice, ani dámám roztrhané punčochy. Přitom když si chcete vyjet někam za sportem, GLK se nezastaví před terénními překážkami. I když pokud dáváte přednost luxusnějšímu interiéru, bude vás to stát ještě něco navíc za příplatkovou výbavu například za kožené čalounění nebo dřevěné dekorace.
Publikováno se souhlasem redakce časopisu AutoforDrive.