Mitsubishi Outlander – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Outlander přišel na podzim loňského roku na trh v třetí generaci. Tím se snad na nějaký čas zbavil věčného srovnávání s dalšími variantami v rámci koncernu PSA, totiž Citroënu C-Crosser a Peugeotu 4007. Vůz s diamanty v logu byl na českém trhu jasně nejúspěšnější, a to několikanásobně, pokud to vezmeme podle prodaných kusů. Vítězil samozřejmě hlavně cenou, to už asi u nás jinak nebude. Teď má ale příležitost předvést se sám za sebe.testovaný model:

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 6MT

motor: vznětový čtyřválec turbodiesel 2268 cm3

výkon: 110 kW/150 k při 3500 ot./min.

točivý moment: 380 Nm při 1750 – 2500 ot./min.

rozměry: délka 4655 mm, šířka 1800 mm, výška 1680 mm

rozvor náprav: 2670 mm

Model Outlander je na trhu od roku 2001, i když zpočátku pod názvem Airtrek. Za tu dobu se přiblížil skoro k hranici milionu prodaných vozů. Současná třetí generace se však proměnila takřka od základů. Hodnotíme to pozitivně, aniž bychom předchozí generaci jakkoliv zatracovali. Měli jsme totiž Outlander vždycky rádi.

Nový model má zcela přepracovaný design, úspornější motory, sníženou hmotnost a více bezpečnostních prvků. Design je oproti původnímu modelu mnohem jednodušší, používá méně křivek a více rovných ploch. O to víc vynikne nová přední maska, čistší linka předních lišt a úzké přední světlomety. V kontrastu s až puristickými dveřmi vynikne podařený design kol, zvlášť když se vyrovnaly masivní oblouky blatníků u předchozího modelu.

Interiér výrazně prokoukl a uznáváme, že tady to už inovaci opravdu potřebovalo. Zmizely tvrdé plasty, přibylo chromu a dekorativních prvků, přístrojová deska s velkým displejem pro navigační systém vyhlíží mnohem luxusněji.

Pro Evropu má Mitsubishi v nabídce dva motory – benzínový dvoulitr (110 kW/150 k), který je oproti původnímu menší, lehčí, úspornější a ekologičtější, bude však k dispozici jen s pětistupňovým manuálem a pohonem 2WD. Jeho spotřeba ale není špatná (deklarovaných 6,8 l/100 km). Druhý nabízený motor jsme měli možnost otestovat. Turbodiesel 2,2 DI-D nabídne stejný výkon jako benzínový agregát, to znamená 150 koní. Kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km vypadá velmi dobře, ale naše spotřeba v průběhu redakčního testu byla 8,9 l/100 km. Řazení šestistupňovou manuální převodovkou bylo příjemné a přesné. U vozu velikosti Outlanderu bychom upřednostnili automatickou převodovku (Mitsubishi nabízí nový automat za 40 tisíc korun), český zákazník však tradičně dává přednost ručnímu řazení. Řízení je bezproblémové, manévrování dobré, držení směru na dálnici spolehlivé. Ani jízda po městě vám nepřidělá vrásky.

Od věci není ani lehčí terén, světlá výška 190 mm není špatná, stejně jako přední a zadní nájezdový úhel 22,5 stupňů. Na off-roadové trati jsou ale parametry v náročném terénu přece jen trochu limitující.

Ačkoliv design působí trochu hranatě, aerodynamika je lepší než u předchozí generace. Koeficient odporu vzduchu se snížil o 7 %. Vůz také ubral na váze o celých 155 kilo.

Outlander sází také na nové bezpečnostní prvky:
o7 airbagů včetně kolenního u řidiče
oAdaptivní tempomat
oSystém pro zmírňování následku čelní kolize
oSystém monitorování a podpory udržování v jízdním pruhu
oXenonové přední světlomety
oOchrana chodců díky přepracované struktuře přední části karoserie

Pohon všech kol

Kromě benzínové verze, která je k dispozici jen s pohonem 4×2, jsou všechny stupně výbavy dieselové mlotorizace „čtyřkolky“. Využívají systém Multi Select, který pracuje s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou. Mnohem vyspělejší sledování chování vozu, které nově vyhodnocuje kromě otáček kol, polohy plynového pedálu a otáček motoru také točivý moment, převodový poměr, úhel natočení volantu, podélné i boční zrychlení a stáčení kolem vertikální osy. Pomocí volby režimů můžete ještě sami zasáhnout: v poloze 4WD ECO je většinou využíván pohon předních kol, v případě prokluzu přenese hnací sílu i na zadní nápravu. 4WD AUTO je normální režim pohonu všech kol. Pro extrémní povrchy se hodí 4WD LOCK.

Outlander můžete mít i v sedmimístné variantě, což je standard již u druhého a třetího stupně výbavy (tj. od 857 000 Kč). Zavazadlový prostor si využitím třetí řady sedadel zmenšíte na 128 litrů, zato v pětimístném uspořádání je jeho objem velmi slušný, až 591 litrů.

Cena základního modelu začíná na 605 000 Kč, i když to asi nebude nejvyhledávanější motorizace hlavně díky benzínovému motoru a pohonu 2WD. Verze 2,2 DI-D v nejnižší výbavě Intense začíná na 757 000 Kč, tradičně si ale nemusíte za nic připlácet, výjimkou je jen metalický lak za 14 tisíc. Pokud ale stojíte o adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruhu, kožený interiér nebo parkovací kameru, musíte sáhnout k vyšší výbavě Intense+ nebo nejvyšší Instyle. Nám se zdála prostřední výbava Intense+ u testovacího vozu (857 tisíc) dostačující.

Publikováno se souhlasem redakce časopisu AutoforDrive.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek