Model CT 200h předvedl Lexus světu poprvé v roce 2010 jako první kompaktní prémiový hybrid na světě. Představil v něm řadu působivých detailů, které dokázaly zaujmout především perfekcionisty. Za všechny jmenujme ovladač infotainmentu – Remote Touch, křížence počítačové myši a touchpadu. Loni prošel inovací, která mu dala ostřejší výraz. Ještě výraznější je to u modelu F Sport, který jsme měli v testu.Testovaný model:
motor: zážehový čtyřválec 1798 cm3
výkon: 73 kW/99 k při 5200 ot./min.
celkový výkon hybridního systému: 100 kW/136 k
točivý moment: 142 Nm při 4000 ot./min.
rozměry: délka 4350 mm, šířka 1765 mm, výška 1450 mm
rozvor náprav: 2600 mm
Především tu máme novou masku chladiče, kterou nesou současné vozy značky Lexus. Vřetenovitý tvar mřížky má ještě dramatičtější charakter díky speciální struktuře určené pro paket F Sport. Odlišuje se od standardního modelu ještě upraveným předním nárazníkem a možná až příliš výrazným střešním spoilerem. Testovaný model provedený v bílém laku se 17 palcovými koly v dvoubarevném designu a tmavě tónovanými zadními okny rozhodně budil pozornost.
Odlišnosti jsou patrné i v interiéru. F Sport paket totiž zahrnuje kožené čalounění sedadel v lehce výstřední červené barvě, kůže se objevuje i na výplních dveří. Uvnitř můžete naplno vnímat luxus, od něhož je ostatně odvozen název této značky. Materiály jsou tak příjemné na omak, že máte chuť se jich dotýkat, i když to není k ovládání vozu nutné. Dokonalý a přitom útulný interiér bude pravděpodobně důvodem obliby tohoto modelu především u žen, kterým záleží na zevnějšku a milují styl (alespoň tak to vysvětlují kolegyně z redakce, které Lexus CT 200h milují od jeho prvního uvedení na trh).
Muže více potěší audiosystém s reproduktory, které jsou vyrobeny technologií využívající bambusové dřevo. Aby mohla vzniknout ta nejtenčí reproduktorová membrána, používají se ke vstřikování do formy bambusová vlákna v kombinaci se syntetickým opálem a aktivním uhlím. Nemusíme se snažit této technologii porozumět – hlavní je, že zvuk má tento Lexus skutečně vynikající a potvrzuje, že u vozů této značky si poslech hudby užijete za všech okolností.
Tužší karoserie a optimalizované odpružení spolu s dvojitým lichoběžníkem na zadní nápravě zaručují výbornou přilnavost, dobrou jízdní stabilitu, méně už ale tlumí přejezdy nerovností. Pro jízdu po městě by se přece jen hodil komfortnější projev. Podvozek je u F Sportu vylepšen sportovními rozpěrnými tyčemi, které snižují vibrace i hlučnost jízdy. V kabině opravdu uslyšíte maximálně jen něco aerodynamického hluku, protože i benzínový motor je téměř neslyšitelný. Velmi dobře se vůz projevuje při jízdě ve sportovním režimu na kvalitním povrchu – podvozek je přilepený k silnici, průjezd zatáčkami je sebejistý. Pro tento styl jízdy by mu ale slušela výkonnější pohonná jednotka.
Benzínový motor 1,8 l s Atkinsonovým cyklem ve spojení se synchronním elektromotorem poskytuje výkon 136 koní, což je dostačující na elegantní jízdu městem i po dálnici, sportovní výkony od něj ale nečekejte. Zato spotřeba je příkladně nízko – uvádí se v kombinovaném provozu 4,1 l/100 km, v redakčním testu se bez výraznější snahy o úspornou jízdu ustálila na 5,6 litrů. Při cíleně ekonomické jízdě není tedy katalogová hodnota nedosažitelná. S volbou jízdního projevu vám pomůže kruhový ovladač, který nabízí režimy Normal, Eco a Sport. První dva preferují klidnou jízdu s optimálním využitím elektromotoru, třetí více využívá spalovacího motoru pro dynamickou jízdu. Pak je tu ještě režim EV, v němž jedete s nulovými emisemi čistě na elektřinu, ten však využijete maximálně při popojíždění v garážích.