Audi A6 – reportáž

Sdílejte tento článek na Facebooku

Model A6 prošel modernizací, a to ve všech variantách. Máme tu tedy kromě nové limuzíny také kombi i allroad quattro, inovace se týkají i sportovních S a RS verzí. Během mezinárodní prezentace jsme se seznámili se změnami v celém spektru modelové řady. Týkají se především pohonných jednotek a převodovek, menší úpravy se dotkly i designu a technologií.Audi A6 měří na délku 4933 mm, kombi verze Avant je ještě o centimetr delší. Nejen svou velikostí se řadí mezi automobily, které si pořizují vrcholoví manažeři, a to nejen kvůli reprezentaci. Obvykle tu tráví hodně času na dlouhých cestách a často pro ně vůz znamená doslova pracovní základnu. Tomu je také přizpůsobena celá filozofie tohoto auta.
Karoserie s dvacetiprocentním podílem hliníku je odlehčená oproti ocelové konstrukci o patnáct procent, současně se ale vyznačuje vysokými hodnotami torzní tuhosti. Když přidáte zvukově izolační skla oken a řadu opatření pro tlumení vibrací, máme tu parametry slibující tichou a komfortní jízdu, což je přesně to, co na dlouhých cestách potřebujete. Tvary karoserie naznačují rovněž výborné aerodynamické vlastnosti, které potvrzuje i součinitel aerodynamického odporu 0,26.

Štíhlé kontury nepostrádají eleganci ani občas ostrou hranu, svaly ukazují výrazné podběhy kol. Drobné úpravy designu poznáte podle ostřejší masky chladiče, nová A6 dostala také světlomety s novou technologií Matrix, která dokáže zapínat a vypínat diody nebo tlumit jejich intenzitu v 64 stupních. Potřebu osvětlení vyhodnocuje podle údajů, které dostává od kamery na vnitřním zpětném zrcátku. Matrix LED světlomety se také umějí natáčet do zatáček a při odbočování se směrové ukazatele rozsvěcují postupně. Na zádi zaznamenáte změnu v podobě nižších světlometů a upraveného tvaru koncovek výfuků.

Interiér, v němž je nejen příjemné pobývat, ale také odsud můžete velmi pohodlně úřadovat, je prostorný i díky dlouhému rozvoru 2912 mm. Čtyři varianty sedadel, které máte na výběr, nabízejí podle zvoleného typu nastavování polohy v 10 až 18 směrech. Nechybějí masážní funkce a bederní opěrky. Mluvit o kvalitních materiálech a dílenském zpracování už snad u tohoto modelu není ani zapotřebí. Komunikaci s vozem i okolím zajišťuje systém MMI prostřednictvím výsuvného 6,5 palcového displeje a touchpadu pro zadávání údajů, informace pro řidiče se zobrazují na velkém informačním displeji mezi kruhovými ukazateli na přístrojovém štítu. Dostatek prostoru tu mají i vaše zavazadla – v limuzíně 530 litrů, v kombi 565 a po sklopení sedadel až 1680 l.
Největší změny najdete pod kapotou, a to díky kompletně nově uspořádané nabídce motorů. Celkem si můžete vybrat ze tří benzínových a pěti dieselových variant ve výkonovém rozsahu od 150 do 333 koní, všechny splňují normy Euro6. Řazení zajišťují kromě manuálních převodovek také podle zvolené pohonné jednotky buď sedmistupňový nebo osmistupňový automat.

Základem je 1.8 TFSI, benzínový čtyřválec s výkonem 190 koní, další zážehový motor je 2.0 TFSI s výkonem 252 koní. Vrcholem je třílitrový V6 3.0 TFSI s výkonem 333 koní, s nímž A6 akceleruje z nuly na stovku za 5,1 sekundy, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Naftové jednotky jsou zastoupeny motorem 2.0 TDI, a to s výkonem 150 nebo 190 koní a nejžádanější bude pravděpodobně třílitrový V6 3.0 TDI ve třech výkonových verzích – 218, 272 a nejvýkonnější Biturbo 320 koní. K 25. výročí motorů TDI rovněž nabízí Audi speciální edici Competition s výkonem 326 koní (krátkodobě s overboostem až 346).

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek