Citroen DS4 Fabourg Addict – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Řada vozů DS, s níž Citroën před několika lety zamířil mezi luxusní stylové automobily, zahrnuje modely DS3, DS4 a DS5. Když se objevil koncept Numéro 9, jednoznačně sváděl ke spekulacím, zda předznamenává další rafinovaný model DS. Nakonec z něj ale profituje celá řada – speciální edice Faubourg Addict, která inspiraci v tomto elegantním prototypu nezapře, umožňuje toto provedení pro všechny modely DS včetně DS3 kabrioletu.Testovaný model:

motor: vznětový čtyřválec 1997 cm3

výkon: 120 kW/163 k při 3750 ot./min.

točivý moment: 340 Nm při 2000 – 3000 ot./min.

rozměry: délka 4275 mm, šířka 1810 mm, výška 1523 mm

rozvor náprav: 2612 mm

Řekne-li se dnes „faubourg“, což kdysi znamenalo obecné označení čtvrti nebo předměstí v Paříži, vybaví se nám prestižní adresy ve městě nad Seinou, na nichž nyní sídlí věhlasné módní domy. Stejný nádech výjimečnosti navozuje i pojetí této speciální úpravy řady DS. Hlavními znaky edice jsou černofialový lak karoserie, typický vzor DS aplikovaný na střechu a v případě kabrioletu DS3 na střešní plátno, laserem vypálený vzor na vnějších zpětných zrcátkách a kola s diamantovým výbrusem a barevným středem sladěným s barvou karoserie.

Tento speciální paket, který vozům dodává cosi tajemného a umocňuje jejich elegantní vzhled, jsme testovali na vozu DS4, prostředním z řady stylových Citroënů. Není to klasický sporťák, není to ani kupé. Má trochu vyšší podvozek, ale není to ani crossover. Robustní vzhled přední masky a blatníků připomíná linie SUV, zvýšená záď zakončená výraznými světlomety a sportovním okenním spoilerem naznačuje inspiraci GT. Z boku klame tělem – tváří se jako třídveřový vůz, druhá řada dveří je ale rafinovaně zamaskována provedením karoserie a neznalci marně hledají kliky, aby se dostali dovnitř. Stylově je to na jedničku, špička dveří orámovaná chromovanou lištou je ale dost ostrá, a proto doporučujeme nezasvěcené raději informovat předem, aby nedošlo k úrazu. Kromě toho se také smiřte s tím, že zadní okénka se nedají stahovat.

Interiér je zaměřen hlavně na cestující vpředu, kteří si mohou užívat komfortu pohodlných sedadel, která také mají dobré boční vedení a efektní je také čalounění připomínající design hodinkového náramku. Příjemná je i široká loketní opěrka a luxusně působí i přístrojová deska potažená kůží s ozdobným prošíváním. Středový panel je orientován na řidiče, přístrojový štít skrývá tři masivní tubusy s ukazateli. Řadicí páka je zakončená efektní hlavicí, zploštělý volant obšitý kůží.

V druhé řadě by cestující uvítali nějaký ten centimetr navíc, dá se ale čekat, že ve stylové DS4 bude cestovat spíš nezávislá dáma, eventuálně bezdětný pár. Zavazadlový prostor o objemu 359 – 385 litrů zvětšíte až na překvapivých 1021 l. Méně praktická je ale vysoká nákladová hrana.

Podvozek DS4 v ničem nepřipomíná jízdní projev C4, na jejímž základě je postavena. Je tuhý a až na občasný drsnější přejezd nerovností docela poslušný. Na přední nápravě najdete pseudo McPherson, na zadní nápravě deformovatelnou příčku. Průjezdy zatáčkami jsou i přes vyšší podvozek bez náklonů a DS4 v nich dokáže předvést i zábavnou hravost. Pod kapotou máte s dieselovým dvoulitrem 163 koní, které se ochotně dávají do klusu a potěší i velmi kultivovaný chod, a to v nízkých rychlostech i na dálnici. Řazení zajišťuje šestistupňová manuální převodovka. Přestože jsme se nesnažili o ekonomickou jízdu, palubní počítač nám ukázal spotřebu 7,7 l/100 km a šetřílkové by jistě dokázali jezdit i za méně. S autem tohoto střihu se ale necháte snadno zlákat k pořádnému sešlápnutí plynu a ani pak vás DS4 nezklame – akcelerace z nuly na stovku za 8,6 s odpovídá dynamickému výrazu tohoto pařížského prominenta.

DS4 má již od základní výbavy ve standardu sadu airbagů a další prvky pasivní i aktivní bezpečnosti, testovaná výbava Sport pak i systém sledování mrtvého úhlu a přední i zadní parkovací asistent, nebo samočinné sklápění zrcátek při couvání. K dobrému tónu a od druhého stupně výbavy také ke standardu patří i hliníkové pedály a opěrka pro nohu. V základu je spousta dalších příjemných detailů, což částečně ospravedlňuje i cenu tohoto modelu, který beztak oslovuje zákazníky, kteří místo na peníze hledí spíše na styl.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek