VW Scirocco – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Třídveřové kupé VW Scirocco oslavilo čtyřicítku, a to faceliftem, který se představil po čtyřiceti letech přímo na místě činu. Na autosalonu v Ženevě totiž toto charismatické auto spatřilo v roce 1974 světlo světa. Kromě drobných designových úprav si přivezlo i nový motor 1,4 TSI, který plní normu Euro6. Splní také očekávání milovníků rychlých kol?Testovaný model:

motor: zážehový čtyřválec 1395 cm3

výkon: 92 kW/125 k při 5200 ot./min.

točivý moment: 200 Nm při 2400 – 4800 ot./min.

rozměry: délka 4256 mm, šířka 1810 mm, výška 1406 mm

rozvor náprav: 2578 mm

Inovované Scirocco, které se i nadále vyrábí v portugalském závodu u Lisabonu, poznáte podle upraveného tvaru předních světlometů, které dostaly také LED diody a odlišné je také provedení předních mlhovek. Mřížka otvorů pro nasávání vzduchu má černou barvu, logo VW je umístěno na kapotě. Také na zádi jsou nové LEDky a logo VW na zadních dveřích má nejen nový tvar, ale i funkci, a to jako otočné madlo pro otevírání víka kufru. Upravený je zadní nárazník s difuzorem v černé barvě. Novinkou jsou rovněž přední parkovací senzory, doposud byly k dispozici pouze zadní.

Interiér má nové sportovní sedačky již ve standardu, stejně jako kůží potažený volant. Čalounění dostalo nový design a osvěžený vzhled má také ozdobné obložení. Na první pohled ale zaregistrujete přídavné přístroje v kapličce nad středovým panelem, a to ukazatel plnicího tlaku, stopky a ukazatel teploty oleje. Přepracovaná přístrojová deska má novou vodorovnou hranu, úpravy se nevyhnuly ani zpracování výdechů klimatizace. Cestující na zadních sedadlech nejsou středobodem zájmu majitelů modelu Scirocco, přesto se ale sluší uvést alespoň objem zavazadelníku, který činí 312 litrů.

S faceliftem dostal vůz také nové motory, které splňují normu Euro6. Na výběr jsou čtyři benzínové motorizace, a to přeplňovaný dvoulitr 2,0 TSI ve výkonových verzích 180, 220 a 280 koní a základní motor 1,4 TSI s výkonem 125 koní. Rovněž můžete mít i jednu ze dvou variant turbodieselu 2,0 TDI s výkonem 150 nebo 184 koní. U všech motorů bylo cílem snížení spotřeby za současného zvýšení výkonu. Nejúspornější je přeplňovaný naftový motor 2,0 TDI 150 k, u něhož se uvádí spotřeba 4,1 l/100 km, nejvíce výkonu přibylo u motoru 2,0 TSI 180 k, a to o celých 20 koní navíc.

K testu jsme dostali základní motor 1,4 TSI, jehož výkon 125 koní neslibuje nějaké zvláštní vzrušení za volantem. Scirocco je s ním docela svižné, leč pouze v rámci běžné spotřební jízdy, při níž vám o nějaký adrenalin navíc nejde. Řazení šestistupňovou manuální převodovkou je přesné, hladké a sladění s motorem bezchybné. Spotřeba během redakčního testu realizovaného z technických důvodů pouze ve městě činila 8,5 l/100 km. Pokud byste měli zájem o šestistupňový automat DSG6, pak musíte sáhnout po některém z dvoulitrů. To bychom vám ostatně poradili tak jako tak. Základní benzínová jednotka sice šlape jako hodinky, ale nijak zvlášť neoslní, a to nejen papírově (akceleruje z nuly na stovku za 9,3 s), ale ani skutečným projevem. Chcete-li tedy s jinak velmi schopným autem, jehož podvozek sedí v zatáčkách jako přibitý a řízení je dostatečně komunikativní, zažít nějaké větší vzrušení, volte některý z benzínových dvoulitrů. Pravda, bude vás to stát nejméně o 66 tisíc víc, ale rozhodně to stojí za to.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek