VW Amarok Canyon – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Pick-upy patří k oblíbeným modelům nejen u lesníků, řemeslníků nebo farmářů. V poslední době oslovují i řidiče, kteří chtějí zaujmout, budit pozornost, neřešit nějaké překážky na silnici či v terénu. Ti ale požadují kromě svalů také luxusní balení, a tak jim některé automobilky dopřávají kombinaci rozměrného náklaďáku a komfortní kabiny, čas od času doplněné nějakou extravagancí v exteriéru.Testovaný model:

motor: vznětový čtyřválec 1968 cm3

výkon: 132 kW/179 k při 4000 ot./min.

točivý moment: 420 Nm při 1750 ot./min.

rozměry: délka 5254 mm, šířka 1954 mm, výška 1834 mm

rozvor náprav: 3095 mm

Amarok Canyon je oblíbený užitkový vůz oblečený v působivých doplňcích, mezi nimiž dominuje velká světelná rampa. Rozhodně moc dobře vypadá a pro noční „adventure party“ je jako stvořená. Pozor ale na výšku vozu (s rampou 2084 mm), podzemní garáže tomuto výstřelku zrovna nepřejí. Musíte také počítat s tím, že jak praví specifikace v ceníku, demontování světelné rampy poté není možné, protože se aktivuje zapnutím ovladače dálkových světel a svítí jenom světelná rampa. Pokud tedy rampu urazíte, nebudete mít žádná dálková světla.

Nepřehlédnutelná je oranžová barva karoserie, která svítí do dálky a v kombinaci s černým trubkovým rámem na korbě je mimořádně výrazná. V Yosemitském národním parku, eventuálně australské buši to bude dokonalé mimikry, ale pokud se vydáte po stopách evropské fauny, pak v místní zeleni patrně všechnu zvěř vyplašíte dřív, než stačíte vytáhnout dalekohled nebo fotoaparát. S velkou pravděpodobností si ale tuto speciální edici oblíbí zákazníci, kterým půjde hlavně o notnou dávku frajeřiny, a ta je stoprocentně zaručena.

Luxusní dojem udělá i kabina, v níž dominují sedadla v bílé kůži s oranžovým prošíváním. Jsou velmi pěkná, velmi pohodlná a pozoruhodně odolná, což byste vzhledem k jejich barvě asi zrovna neočekávali. Přístrojová deska rovněž nese stopy oranžové extravagance v podobě lemů výdechů klimatizace, také kožený volant a rukáv řadicí páky mají oranžové štepování. Najdete tu převážně tvrdé plasty, což k charakteru vozu docela dobře sedí. Cestující vpředu potěší nejen nadbytek prostoru, ale také široká loketní opěrka, v druhé řadě je opět místa dost a dost, sedadla také nepostrádají boční tvarování.

Pohon všech kol existuje ve variantě s hnanou zadní nápravou a přiřaditelným 4×4, v testu jsme pak měli tu druhou, sériovou, tedy se stálým pohonem 4Motion. Navíc proti standardní výbavě zde byla ještě uzávěrka zadního diferenciálu ovládaná manuálně tlačítky na středovém tunelu. Že Amarok zvládne těžký terén bez nesnází, není žádná novinka, zbývá tedy dodat už jen parametry – brodivost 500 mm, nájezdový úhel vpředu 28 stupňů a vzadu 23,6 stupňů, přechodový úhel 23 stupňů, světlá výška vpředu 230 mm a vzadu 203 mm. Dostali jsme vůz k testu obutý již na zimu v pneumatikách Hakkapeliitta LT, které si přímo říkají o vyzkoušení v hlubokém i uklouzaném sněhu, tento požitek nám však bohužel svatý Martin nedopřál.

Jistě ale budete chtít vědět, jak se Amarok chová na silnici. Okresková rychlost mu svědčí, dobře se ovládá i v zatáčkách, když nepočítáte nedotáčivost a odskakování zádi, které u tohoto typu auta nelze dost dobře eliminovat. Jízda po dálnici je pak doprovázena masivním aerodynamickým hlukem, který lze ve velké míře přičítat světelné rampě na střeše.

Pod kapotou má Amarok vždy dvoulitrový turbodiesel, my jsme měli silnější verzi s výkonem 179 koní a osmistupňovým automatem. Ten je mimochodem excelentní – řadí rychle, hladce a přesně. Počítejte ale s tím, že s lehkou nohou na plynu s tímto obrem, který váží přes dvě tuny, nic zvláštního nesvedete. Naftový čtyřválec totiž vyžaduje chlapské zacházení s plynovým pedálem. V kombinovaném provozu by měla být spotřeba 8 – 8,5 l/100 km, v redakčním testu pak palubní počítač ukázal 9,3 l/100 km, tedy nijak výrazně odlišnou hodnotu. Podle katalogových údajů by pak spotřeba verze s manuální převodovkou měla ještě cca o půl litru klesnout.

Každá legrace něco stojí, a tak nezbývá, než prozradit, za jakou cenu můžete VW Amarok Canyon pořídit. V testované motorizaci začíná jeho cena na 1 092 721 Kč, pokud oželíte automat, pak postačí o necelých padesát tisíc méně. Světelná rampa představuje 37 440 Kč, zadní uzávěrka diferenciálu 17 717 Kč. Pokud se ale rozhodnete pro Basic – základní provedení VW Amaroku bez dalších ozdob, můžete mít jeden z nejlepších pick-upů, které jsou na trhu, už od 678 115 Kč, resp. v silnější výkonové verzi za 735 951 Kč.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek