Hyundai Sonata model 2011

Sdílejte tento článek na Facebooku

Společnost Hyundai Motor America představila na autosalonu v New Yorku vůz Sonata modelového roku 2011, vybavený přeplňovaným motorem 2,0 litru Theta II s přímým vstřikováním benzinu GDI (Gasoline Direct Injection), který s tímto motorem nabízí nebývalou kombinaci mimořádně vysokého výkonu (204 kW/278 k) s nejnižší spotřebou paliva (6,9 l/100 km na dálnici) ve své třídě. Sonata 2.0T navíc nevyžaduje k dosažení těchto špičkových hodnot vysokooktanový benzin.Nová Sonata je prvním vozem Hyundai, který používá jak techniku přímého vstřikování benzinu GDI, tak přeplňování turbodmychadlem. Po ukončení produktového plánu Hyundai 24/7 verze 2.0 (sedm nových modelů během příštích 24 měsíců) budou přeplňované motory GDI k dispozici ve čtyřech modelových řadách. Přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování benzinu GDI jsou součástí ekologické iniciativy „Hyundai Blue Drive“ s cílem dosáhnout vedoucího postavení v rámci automobilového průmyslu v oblastech hospodárnosti a trvale udržitelného rozvoje.

Čtyřválcový motor 2.0 GDI Turbo dosahuje v modelech Sonata 2011 největšího výkonu 204 kW (278 k) při 6000 min-1 a maximálního točivého momentu 365 N.m od 1800 do 4500 min-1. Podle předběžných údajů spotřebuje Sonata 2.0T 10,7 l/100 km ve městě a 6,9 l/100 km na dálnici podle normy EPA.

Přeplňovaný motor Hyundai je vybaven turbodmychadlem „twin scroll“, který je v kombinaci se systémem GDI zárukou okamžité reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu. Turbodmychadla „twin-scroll“ nalézala dosud uplatnění tradičně u dražších vysokovýkonných motorů, ale stejně jako v případě přímého vstřikování benzinu GDI se Hyundai rozhodl použít tuto účinnou techniku ve velkosériové výrobě pro svůj nejoblíbenější model.

Sdílejte tento článek na Facebooku