Společnost Hyundai Motor Co. představila první korejský elektromobil pro jízdu podstatně vyšší, než dosud obvyklou, rychlostí s názvem „BlueOn“, čímž otvírá novou éru ekologicky ohleduplné automobilové techniky. Hyundai představil nový elektromobil v „Modrém Domě“, oficiální rezidenci jihokorejského prezidenta Lee Myung-Baka, který se zúčastnil slavnostního odhalení za přítomnosti ministrů pro oblast ekonomiku a životní prostředí a přibližně 50 dalších významných představitelů vládních institucí a průmyslových podniků zabývajících se vývojem a výrobou elektromobilů.
Společnost Hyundai investovala celkem přibližně 40 miliard wonů (cca 665 milionů korun) během jednoho roku do vývoje vozu BlueOn, který vychází z malého hatchbacku Hyundai i10. Elektrická verze modelu i10 byla poprvé představena na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009.
Po oficiálním představení plánuje Hyundai do října poskytnout 30 vozidel BlueOn v testovacích flotilách různým vládním organizacím v Koreji. Tato vozidla budou sloužit především k vývoji a testování infrastruktury dobíjecích stanic po dobu přibližně dvou let do srpna 2012. Elektromobily budou dále používány k propagačním účelům, například v rámci nadcházejícího summitu G20, s cílem podporovat pověst Jižní Koreje jako státu, pro který je ochrana životního prostředí hlavní prioritou.
Název „BlueOn“ je odvozen od strategie společnosti Hyundai Blue Drive, která je zaměřena na vývoj a výrobu ekologických produktů. Slovo „On“ symbolizuje „switch on“ (zapnout).
BlueOn má kompaktní karoserii s celkovou délkou 3585 mm, celkovou šířkou 1595 mm a celkovou výškou 1540 mm. Vůz je vybaven vysoce účinným elektromotorem napájeným inovativními lithium-polymerovými akumulátory o kapacitě 16,4 kWh, které mají celou řadu předností v porovnání s ostatními typy akumulátorů. BlueOn se může pochlubit nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 210 N.m.
Vůz je navržen tak, aby bylo vyloučeno přebití akumulátoru a zaručena nejvyšší možná bezpečnost v případě nehody. Elektromobil Hyundai absolvoval také náročné zkoušky odpovídající stovkám tisíc ujetých kilometrů, aby byla zaručena maximální bezpečnost. BlueOn dosahuje nejvyšší rychlosti 130 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 13,1 s, což je lepší hodnota, než jaké v této třídě dosahují některé modely poháněné zážehovým motorem.
BlueOn dokáže na jedno nabití ujet až 140 km, přičemž nabízí dvě metody dobíjení. První používá domácí elektrickou zásuvku na 220 V, rychlodobíjení probíhá ze sítě 380 V. Z domácí sítě se akumulátory plně dobijí během šesti hodin. Metodou rychlodobíjení lze akumulátory nabít na cca 80 % maximální kapacity během 25 minut. Hyundai bude budovat dobíjecí stanice ve spolupráci se soulským magistrátem a dalšími vládními organizacemi.