Test: Korejec, který nás dostal

Sdílejte tento článek na Facebooku

Ambice nového modelu korejské automobilky Hyundai, který se vyrábí ve slovenské Žilině a nahradil model Tucson, jsou vysoké. Do roku 2013 hodlá prodat v Evropě 50 tisíc vozů. Od jara je k mání v českých autosalonech a trhá rekordy. Hlavní devizou měla být bohatší výbava, nižší spotřeba a také lepší design. Vsadil bych ale také na cenu, která začíná na 409 900 Kč a k ní balíček zahrnující pět let záruky, asistenčních služeb a kondičních prohlídek. Po relativně krátké době prodeje to vypadá, že nástup ix35 byl opravdu raketový. Přestože je v prodeji teprve od jara (na český trh uveden 1. března), s přehledem obsadil přední místa ve statistice registrovaných vozů za období 1-7/2010. V kategorii terénních vozů zaujal s 671 prodanými kusy suverénně třetí místo (za Yetim a Tiguanem) a v kategorii vozů s pohonem 4×4 místo šesté. Testované modely

Hyundai ix35 2.0i DOHC 4×4

motor: zážehový řadový čtyřválec 1998 cm3, 6 st. AT převodovka

výkon: 120 kW/163 k při 6200 ot./min.

točivý moment: 194 Nm při 4600 ot./min.

Hyundai ix35 2.0 CRDi 4×4

motor: vznětový řadový čtyřválec 1995 cm3 Common Rail, 6 st. AT převodovka

výkon: 135 kW/184 k při 4000 ot./min.

točivý moment: 392 Nm při 1800-2500 ot./min.

rozměry: délka 4410 mm, šířka 1820 mm, výška 1660 mm
rozvor náprav: 2640 mm

Celý test obou vozů najdete v nejnovějším čísle časopisu Auto4Drive 2/2010, který je právě na stáncích.

Sdílejte tento článek na Facebooku