Tajný koncept Opelu uvidíme v Paříži

Sdílejte tento článek na Facebooku

Opel zveřejňuje první oficiální snímky dosud přísně tajeného projektu třídveřového sportovně stylizovaného hatchbacku – koncept nazvaný GTC Paris se v plné kráse poprvé představí na blížícím se autosalonu v Paříži. Zatímco koncept GTC Paris v mnohém naznačuje budoucnost Opelu, v Paříži se předvede i horká aktualita Opelu: Nové kombi Astra Sports Tourer. Splývavé linie se dokonale snoubí s muskulaturními proporcemi boků, široce rozkročená čelní silueta třídveřového hatchbacku evokuje pocit stability. GTC Paris, jakkoli jde zatím jen o studii „vozu snů“, dokonale naplňuje novou designerskou filozofii značky Opel, která kombinuje německou konstrukční preciznost s atraktivním stylingem.

4,46 m – natolik narostl do délky koncept GTC Paris – je ideální velikostí pro sportovně laděný kompaktní automobil, který ale stále dokáže nabídnout dost místa pro pohodlné cestování pětice pasažérů. Většina podobných sportovně stylizovaných modelů působí nejlepším dojem při pohledu z boku. A to platí i o konceptu GTC Paris – designeři se soustředili na několik hlavních křivek, které umocňují image sprintera, zakleknutého do startovacích bloků. Do efektních křivek se začleňují osobité světlomety a velká litá kola, rámovaná výrazně vyklenutými lemy podběhů kol.

Charakteristický boční prolis ve tvaru břitu je v poloze, v jaké se s ním poprvé představila před časem Insignia. Druhá nejzřetelnější linie se táhne od světlometů podél stoupající podokenní linie a vrcholí v samé zádi, kde umocňuje rozšířené boky karoserie. Efekt třetí linie – linie vyklenuté střechy – podporuje i dekorativní lišta bočních oken z matně leštěného hliníku. Třešničkou na designovém dortu konceptu GTC Paris je efektní střešní spojler nad zadním oknem.

Studie GTC Paris je poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem 2.0 Turbo s přímým vstřikováním, který vyniká vysokým výkonem i mohutným točivým momentem. Pohonný systém je vybavený technologií Start/Stop technology, díky které dynamický model překvapuje hospodárností zejména v městském provozu. O přenos výkonu se stará šestistupňová manuální převodovka.

Sdílejte tento článek na Facebooku