Mondeo patří k osvědčeným a léty prověřeným modelům Fordu. Více než patnáct let okouzluje řidiče technickými parametry i designem. Poslední model je opět více než zdařilý, tentokrát ale kombi verze působí sympatičtěji. Zda přináší nové Mondeo kombi víc než jen osvědčenou klasiku s novým designem se dozvíte v redakčním testu, v němž jsme vyzkoušeli nový motor 2.2 Duratorq TDCi.
Testovaný vůz
Výbava: Titanium X
Motor: 2.2 Duratorq TDCi + DPF, 6 st. manuální převodovka
Výkon: 129 kW/175 k
Bezpečnostní prvky: ESP (ABS, TCS + EBA), 7 airbagů
Startování bez klíče Ford Power
Vyhřívané čelní sklo + trysky ostřikovačů
Adaptivní světlomety
Délka 4,83 m, rozvor 2,85 m
Linie demonstrují dynamičnost
Mondeo se mi vždycky líbilo. Už v roce 1993, kdy spatřil světlo světa první model, jsem se za ním na silnici otáčel. Ani nejnovější kabát Mondea mě opět nezklamal. Ostře řezané linky, robustní dojem, sebevědomá mřížka chladiče, to vše se velmi dobře doplňuje se zádí auta, jíž model kombi velmi prospěl. Celá linie auta na mě teď působí mnohem lépe. Nepochybuji o tom, že stejně dobře bude vypadat i interiér.
Titanium X stojí za to
U některých aut mám pocit, že volba vyšší výbavy je zbytečným vyhazováním peněz. Ne tak u Fordu Mondeo. Titanium X zahrnuje kromě jiného potahy v koženém provedení. Šedá Alcantara sedí šedému Mondeu jako ulitá a vyvrací mou domněnku, že celek v šedo-šedé musí vypadat nudně. Zvlášť když se doplní modře tónovanými skly a prvky interiéru v provedení moderní hliník. S navigačním systémem, který je za příplatek, vypadá interiér opravdu komfortně.
Neříkejte, že občas něco nestěhujete
I když nepatřím k šílencům, kteří se každý víkend stěhují s celou rodinou na chalupu, občas přece jen něco někam vozím. A chápu, že si zapálení chalupáři pochvalují, když se jim do kufru všechno vejde. V případě Mondea kombi mohou být spokojeni – až 554 litrů (podle toho, zda jezdíte radši s rezervou nebo jste „lepiči“) zavazadlového prostoru už něco pojme.
Nový motor má síly dost
Novinkou je v Mondeu nejsilnější dieselový motor – 2.2 Duratorq TDCi s výkonem 175 koní a maximálkou 223 km/h. Po Čechách si té rychlosti moc neužijete, ale i při stotřicítce na dálnici cítíte, že tenhle motor má ještě síly víc než dost. Přitom kombinovaná spotřeba 6,2 litrů je velmi příznivá. Zajímalo by mě, jak by se motor choval s automatickou převodovkou. Řazení mi šlo trochu ztuha, ale to se určitě najetými kilometry spraví.
Ford Mondeo není auto pro každého. Něco o tom napovídá již cena, která byla u testovaného modelu 829 990 Kč, s příplatkovou výbavou za 176 300 se vyšplhala k milionu. Každý ale netouží po nejvyšší výbavě a kožené sedačky si leckdo odpustí (i když je to škoda, autu vyloženě sluší). Takže když budete škudlit, koupíte kombi už od 581 990 Kč (ceny platné od 1. 1. 2010). Do března také můžete využít limitovanou edici Enterprise, kdy za výbavu podobnou Titaniu zaplatíte od 619 990 Kč.
Více na ww.ford.cz.