BMW X6 M50d – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Testovaný model: motor: vznětový šestiválec 2993 cm3 výkon: 280 kW/381 k při 4400 ot./min. točivý moment: 740 Nm při 2000 – 3000 ot./min. rozměry: délka 4877 mm, šířka 1983 mm, výška 1669 mm rozvor náprav: 2933 mmSportovní kupé na vysokém podvozku. To je jediná možná odpověď na otázku po smyslu vozu BMW X6. Není to žádné rozvážné SUV, ani terénní auto. Samozřejmě, že si s lehkým terénem taky poradí, ale o to tu nejde. Má vám poskytnout skvělý zážitek ze sportovní jízdy s nadupaným kupé, jenže… s pocitem jistoty a bezpečí z vysoko posazené kabiny. Je to vůbec možné? Ale jistě, u X6 ano. Zvlášť když se jedná o model M50d.

Svažující se střecha na zádi a široké blatníky definují siluetu X6 jasně. Alespoň pro mne. Připomíná obrovskou šelmu připravenou ke skoku. Mohutná ledvinovitá mřížka vpředu jakoby se chystala vypustit oblaka páry z širokých nozder. Stejně jako mohutné otvory v nárazníku ale samozřejmě slouží přesně opačně. Klasické světelné kroužky, které mnohým z nás způsobují příjemné šimrání kolem žaludku, jsou zasazeny do úzkých kočičích očí předních světlometů. Dvojité koncovky výfuku dávají jasně najevo, s kým máte tu čest. Tak už jen zahrábnout širokými pneumatikami do písku a vzhůru do arény.

V černé barvě laku připomíná X6 skutečně rozzuřeného býka, který se chystá na souboj s toreadorem. Ještě líp to vnímáte v interiéru, kde je vše podřízeno sportovnímu duchu tohoto auta. Jako příslušník klubu „M“ má testovaný vůz v interiéru řadu emblémů, které vám tuto skutečnost připomínají, ale jinak je vše přizpůsobeno potřebám řidiče při dynamické jízdě. Sportovní sedadla s bočním vedením i přístrojová deska mají kožené čalounění, vás ale bude víc zajímat kožený tříramenný volant a řadicí páka osmistupňového automatu. Dobře čitelné stupnice tachometru a otáčkoměru polechtají vaše ego, až vyzkoušíte, kam až můžete jejich ručičky vystřelit, ale mnohem pohodlnější bude sledovat head-up displej, který promítá potřebné údaje přímo před vás na čelní sklo. Na zadních sedadlech je místa dost, i když pochybuji, že zrovna tohle vás zajímá. A obrovský je i kufr (570 litrů), takže odpadá jakákoliv námitka týkající se nepraktičnosti interiéru.

Pod kapotou má náš testovaný vůz třílitrový naftový šestiválec TwinPower Turbo s trojicí turbodmychadel, který poskytuje výkon 381 koní ve vysokých otáčkách (4000 – 4400) a jeho obrovský točivý moment 740 Nm je k dispozici ve spektru otáček od 2 do 3 000 za minutu. Připravte se na start a pevně se držte – tenhle obrovský stroj se odpíchne z místa na stovku za 5,3 sekundy a vytře zrak i leckterému osmiválci. Zvlášť ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou vám tohle auto poskytne neobyčejně široké spektrum služeb i zábavy. Při běžné a klidné jízdě automat sametově a hladce řadí (i když pořád podvědomě vnímáte tu sílu, kterou je auto schopno během vteřin vyvinout). Když zvolíte sportovní režim, okamžitě zapomene na své uhlazené chování a bude řadit rychle, krátce a přesně. Bude okamžitě reagovat na vaše pokyny prostřednictvím pádel pod volantem. Fascinující způsob, jakým dokáže rozhýbat tohoto více než dvoutunového (2285 kg) obra, ale není zdaleka všechno.

Obdivuhodně vyladěný je podvozek, který využívá jak pohonu všech kol xDrive (posílá větší část síly motoru k zadním kolům a přerozděluje ji podle potřeby trakce) s aktivním zadním diferenciálem DPC, tak aktivní řízení Adaptive Drive s elektronicky řízenými tlumiči a adaptivními stabilizátory pro omezení náklonů. Díky tomu máte za volantem pocit, že skutečně řídíte lehkonohé sportovní kupé, s nímž projíždíte zatáčky famózní rychlostí. Rozměrnost karoserie pociťujete jen málokdy a při jízdě skoro vůbec. Trochu horší je to s parkováním a manévrováním v podzemních garážích, a to především díky šířce vozu. V okreskovém sprintu či zábavě na okruhu vám ale rozhodně bránit nebude.

Potěšitelná je také spotřeba paliva, která je udávána průměrně 7,7 l/100 km (9 l ve městě), v testovacím provozu ukázal palubní počítač výsledek 11,7 l/100 km. To je na BWM této třídy, velikosti a výkonu opravdu slušný výsledek. Cena testovaného vozu BMW X6 M50d začíná na 2 222 500 Kč. Pokud byste ale toužili po plnokrevném benzínovém modelu X6 M s osmiválcem a výkonem 555 koní, pak si připravte nejméně 2 880 tisíc korun (ten bude samozřejmě mnohem žíznivější – jeho uváděná kombinovaná spotřeba je 13,9 l/100 km).

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek