BMW 650i xDrive Gran Coupe – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Extravagantní design, oranžová metalíza a M Sport edice, k tomu pět metrů na délku a skoro pět stovek koní pod kapotou. Může vás v takovém autě někdo přehlédnout? Odpověď nemá žádná ale. BMW šesté řady v provedení Gran Coupe nedělá kompromisy.Testovaný model:

BMW 650i xDrive Gran Coupe M Sport Edition

motor: zážehový osmiválec 4395 cm3

výkon: 330 kW/450 k při 5500 ot./min.

točivý moment: 650 Nm při 2000 – 4500 ot./min.

rozměry: délka 5007 mm, šířka 1894 mm, výška 1392 mm

rozvor náprav: 2968 mm

Nějaký čas nebylo jasné, jak bude automobilka reagovat na trend velkých kupé se čtyřmi dveřmi. Na světě bylo CLS ze stáje Mercedes-Benz, pozornost zákazníků přitahovala Audi A7 Sportback a o štěstí se pokoušel i Volkswagen s označením CC. A pak se představilo velké kupé od BMW. Řešení bylo na první pohled jednoduché – dvoje dveře navíc a lehký nárůst do délky. Výsledek? Pastva pro oči a řidičské auto, jak se na správné BMW sluší.

Proporce vozu jsou přidáním dvojice dveří více vyvážené, štíhlá a nízká silueta jako by tlumila dojem rozměrnosti a délky, kterou si opravdu uvědomíte až v utažených zatáčkách. Ačkoliv vypadá velmi dobře i v základním provedení, s aerodynamickým paketem M Sport a devatenáctipalcovými koly v M designu působí ještě štíhleji a sportovněji. Černé třmeny brzd a černé hranaté koncovky výfuku zdůrazňují sílu motoru, který si nemusí dodávat odvahu chromovým leskem.
Interiér vychází samozřejmě z klasického kupé řady 6, je tedy absolutně orientován na řidiče. Zdůrazňuje to i dělící křivka na středovém tunelu, která je v černém provedení interiéru řešena stříbrným obložením kolem řadicí páky. Díky nízkému posazení sedaček a masivním výplním dveří je řidič interiérem obklopen, takže i přes velikost vozu se s ním cítí dostatečně propojen. M Sport dodává lišty a kůží obšitý volant v „M“ designu, součástí je head-up displej, profesionální hi-fi systém nebo čalounění kombinací alcantary a nappy na sedadlech a kůží nappa na přístrojové desce. Na zadních sedadlech je místo pro dva cestující (středový tunel zasahuje až k sedadlům), kteří tu mají dostatek místa pro nohy, méně už pro hlavu díky svažující se střeše.

Tvrdé ladění podvozku není ideální pro rozbité pražské ulice, jeho kvality ale oceníte na dálnici a na okreskách. Na dlouhé cestě letí jako střela, v zatáčkách se nenaklání a projíždí je přesně a s jistotou. Má to ovšem i své limity způsobené délkou vozu – na úzkých silničkách a v ostrých zatáčkách si přece jen netroufnete to, co s autem o půl metru kratším. Stejný pocit provází i pokus o rozhození zádi – masa, kterou máte za sebou, přece jen budí respekt, a tak zůstanete maximálně u úplně krotkého skluzu.

Výkon 4,4 litrového osmiválce s dvojitým přeplňováním budí respekt na papíře i na silnici. Disponujete 450 koňmi, kteří nastupují k maximálnímu klusu kolem pěti tisíc otáček. Při předjíždění nemáte konkurenta, z nuly na stovku startujete za 4,4 sekundy. Osmistupňová automatická převodovka řadí přesně tak, jak si představujete a převzít její úlohu pomocí pádel pod volantem má smysl jen pro větší koncentraci adrenalinu. Určitě s takovým dravcem pod kapotou nečekáte nějak úsporný provoz – po městě není výjimkou 18 litrů, dá se dosáhnout i 11,9, kombinovaná spotřeba by pak měla být podle technických údajů 9,2 – 9,4 l/100 km.
U vozu této velikosti asi očekáváme menší zpětnou vazbu od řízení, každá jízda by totiž jinak byla rovna přeložení vagonu s uhlím a pro takový zážitek by si nikdo tuhle krásnou kupé-limuzínu nepořídil. Přesto je komunikace s koly dostatečná na to, abyste si řízení Gran Coupé užili.

Nikoho nepřekvapí, že velké šestkové kupé může být vybaveno všemi vyspělými technologiemi, kouzlo speciální M Sport edice spočívá v tom, že řada z nich je ve standardu. Řeč je například o zadní kameře, head-up displeji, dovírání dveří nebo automatickém přepínání dálkových světel. Cena testovaného vozu začíná v ceníku na 2 800 200 Kč, základní model 640i můžete mít od 2 230 800 korun, vrcholná motorizace M6 (412 kW/560 k) stojí 3 595 800 Kč. Za zmínku stojí i fakt, že M sportovní paket, který má tato speciální edice ve standardu, vás jinak přijde na bezmála 170 tisíc korun.

Sdílejte tento článek na Facebooku