Suzuki Grand Vitara – redakční test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Suzuki byla mezi prvními průkopníky terénních vozů pro běžné uživatele, a tak není divu, že Grand Vitara je tak trochu doyenem tohoto segmentu v tom nejlepším slova smyslu. Nabídku SUV dnes najdete skoro u každé značky, ale ne každý takový vůz můžete „nasadit“ opravdu do terénu. I když Grand Vitara v třídveřové verzi působí mezi ostatními spíše subtilněji a při rychlé jízdě po asfaltu si občas poskočí, v terénu ji rozhodně oceníte, o čemž svědčí i redakční test.

Testovaný vůz

– verze: 3 dveřová
– motor: 1.9 DDiS, diesel Common rail
– výkon: 95 kW při 3750 ot./min.
– pohon kol: 4 x 4
– zrychlení: z 0 na 100 km 12,8 s

Auto pro dva nebo pro čtyři?

Třídveřová verze je opravdu spíše autem pro dva, zvlášť když vyrážíte na delší cestu a máte s sebou zavazadla. Pak budete nejspíš prostor na zadních sedadlech potřebovat právě pro ně. Pro běžné cestování na krátké vzdálenosti však není pro omezení počtu cestujících důvod.

Vysoké nájezdy=ideál do terénu

V terénu oceníte především světlou výšku a nájezdové úhly. Přední nájezd 29 stupňů umožní Vitaře „zdolat každou horu“, jak praví klasik v populární písni. Světlá výška 20 mm zase umožní průjezd i dost ztíženým terénem a vyrovná výmoly nezpevněné komunikace nejen v každé chatové oblasti, ale i v lese (ovšem pokud tam není zákaz vjezdu, potom riskujete nebezpečí zejména ze strany lesní stráže).

Interiér a výbava

I když budete muset překousnout trochu tvrdší plasty, v této cenové kategorii je to zcela běžné. Naopak výbava vás potěší – v základní ceně jsou všechny bezpečnostní prvky kromě ESP + TCS a v interiéru zase vše kromě tempomatu, loketní opěrky a schránky na brýle. Najdete tam například automatickou klimatizaci, vyhřívané sedačky, palubní počítač a další příjemné pomocníky.

Spotřeba vás nezruinuje

Dieselový motor 1.9 je systém Common rail, přesto ho trochu víc slyšíte. Výkon 95 kW je na toto auto zcela dostačující, i když zrychlení 12,8 s na 100 km není zrovna oslnivé. To ale stejně od terénního auta nečekáte, takže oceníte spíše trvalý pohon všech kol pro lepší překonání zhoršeného terénu a kombinovanou spotřebu 8,4 l/100 km. Díky příznivé ceně můžete ve Vitaře získat příjemného společníka na víkendy i cesty za sportem, který nepoloží váš rozpočet.

Sdílejte tento článek na Facebooku