Volvo V40 – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Po uvedení zdařilého sportovního sedanu S60 a dynamického kombi V60 se pustila značka Volvo do konkurence ve třídě prémiových hatchbacků, a to modelem V40. Podobná designová linka, která načrtla podobu „šedesátek“ nyní vykreslila stejně šarmantní kompaktní variantu. Přidejte čistotu skandinávského designu a pověstné bezpečnostní systémy a máte tu poměrně silného protivníka. Vytáhl do boje s Audi A3, „áčkovým“ Mercedesem a BMW řady 1.Testovaný model:

motor: čtyřválec turbodiesel 1560 cm3

výkon: 84 kW/115 k při 3600 ot./min.

točivý moment: 270 Nm při 1750 – 2500 ot./min.

rozměry: délka 4369 mm, šířka 1559 mm, výška 1445 mm

rozvor náprav: 2647 mm

Vzhledem Volvo V40 zákazníka bezesporu přiláká. Dynamická silueta, kterou zdůrazňuje linie boční ochranné lišty, je ještě umocněna tvarem přídě. Mřížka chladiče i spodní otvor nasávání vzduchu, který je rozšířen až do rohů předního nárazníku, vůz opticky snižují a dodávají mu sportovnější vzhled. Rozšířené boky a zvednutá záď přispívají atletickým tvarům, takže celkový dojem z auta je takový, že máte pocit jako by se chystal vyrazit ze startovacích bloků a jen řidič jej vší silou drží, aby se prudce nevyřítil vpřed. Toto pojetí znamená bezesporu spoustu plusových bodů, protože cílová skupina, které je vůz určen, zahrnuje hlavně dynamické, úspěšné a sebevědomé lidi, kteří jsou připraveni dosahovat špičkových výkonů.

Interiér modelu V40 je navržen zcela v duchu skandinávského designu, který je kombinován s hi-tech prvky a jeho uspořádání je podřízeno ergonomickým pravidlům. Kvalitě zpracování nelze vytknout ani to nejmenší. V nižších výbavách a méně výrazných barvách a kontrastech však působí interiér místy trochu mdlým dojmem. Příjemným osvěžením je pak podsvícení řadicí páky nebo barevné ladění ukazatelů a osvětlení interiéru podle nastavení stylu jízdy. Body sbírají komfortně střižená sedadla, která jsou pohodlná, dobře tvarovaná a čalouněná kvalitní látkou, která v bílém provedení budí z dálky dojem luxusní perforované kůže.

Ve standardu dostanete ve Volvu V40 dynamický podvozek, který je tužší a pro milovníky sportovní jízdy zprostředkuje výborný kontakt s vozovkou a řízením. Pro ještě intenzivnější pocit z dynamické jízdy je volitelný sportovní podvozek, který je snížený o 10 mm a má nastaveno tužší tlumení a odpružení.
Podvozek je svým naladěním výborně připraven pro sportovnější jízdu v zatáčkách, s testovaným dieselovým motorem D2, který se vyznačuje mimořádně úsporným provozem, si však příliš sportovní jízdy neužijete. Stejně tak jízda po městě s neustálými rozjezdy mu dvakrát nesvědčí. Ke svižnější jízdě jej samozřejmě donutíte, ale větší vytočení mu nedělá příliš dobře, reaguje totiž nečekaně hlučně. Vyhovuje mu především dálniční jízda, a když se dostane na vyšší cestovní rychlost, dělá mu dobře pobyt v otáčkách kolem dvou tisíc. Řadí se šestistupňovou manuální převodovkou a pro další snížení spotřeby využívá systém start/stop. Odměnou za volnější styl je vám velmi nízká spotřeba nafty, kterou uvádí výrobce v kombinovaném provozu 3,6 l/100 km. Naši spotřebu vyhodnotil palubní počítač po redakčním testu na 5,4 l/100 km, přičemž na dálnici jsme strávili menšinu času. Co se týče úspornosti má agregát D2 bezesporu své opodstatnění, zejména v zemích, kde se vám vyplatí mít auto produkující emise CO2 pouhých 94 g/km. Pro větší požitek z jízdy bychom ale doporučovali spíše živější dieselový motor D3, který jsme testovali v několika modelech značky, a udělal na nás lepší dojem.

Airbag pro chodce

Aby bylo možné zmírnit následky v případech, kdy se kolize s chodcem stane nevyhnutelnou, přináší Volvo V40 jako první nově vyvinutý airbag pro chodce. Čidlo v předním nárazníku registruje fyzický kontakt vozidla s chodcem. Zadní strana kapoty se uvolní a zároveň se díky aktivaci airbagu zvedne. Nafouknutý airbag vyplní prostor pod zvednutou kapotou a přibližně třetinu plochy čelního skla a spodní část A sloupků.

Volvo V40 má řadu silných zbraní pro konkurenční boj v prémiovém segmentu. Je to především přitažlivý design, kvalita materiálů a zpracování a skutečně vysoká úroveň použitých technologií. Pro soupeření v jízdních vlastnostech bychom ale doporučovali volit rozhodně výkonnější motor a vyšší verzi výbavy. Cena testovaného modelu ve výbavě Kinetic (druhý stupeň ze čtyř) je dle ceníku platného od začátku roku 2013 v základu 629 200 Kč. Za vyšší motorizaci D3 si ve stejné výbavě připlatíte cca 55 tisíc korun.

PUBLIKOVÁNO SE SOUHLASEM REDAKCE ČASOPISU AUTOFORDRIVE

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek