
Ikonické GTi se vrací. Lepší místo pro odhalení nového vozu si Peugeot nemohl vybrat. Ukázal ho na ikonickém okruhu v Le Mans jen pár minut před startem 93. ročníku nejslavnějšího závodu světa – 24 hodin Le Mans. Nádherný nový Peugeot E-208 GTi v uhrančivě rudé barvě se prohnal po okruhu v doprovodu třiceti legendárních vozů 205 GTi, a to před zraky skoro 350 000 diváků. Takovou impozantní premiéru zažil jen málokterý vůz. Peugeot 208 GTi je ovšem natolik výjimečný, že si ji zasloužil. Pojďme si ho představit.
280 koní, 100 % elektřina, 100 % emoce
Nový Peugeot E-208 GTi se hrdě hlásí k odkazu legendárního modelu 205 GTi, který značka uvedla už před více než 40 lety. Nový model ovšem ideu GTi posouvá do 21. století – s pořádnou porcí výkonu, ale zároveň bez lokálních emisí. Pod kapotou najdete elektromotor o výkonu 280 koní, který vystřelí E-208 GTi na stovku za pouhých 5,7 sekundy. To je dynamika, která se v segmentu elektrických hatchbacků jen tak nevidí. Peugeot navíc použil samosvorný diferenciál, který zkrotí výkon v zatáčkách, takže řidiče čekají skutečně sportovní zážitky i na klikatých okreskách. Stejně tak potěší rozšířený rozchod kol, snížený podvozek a kvalitní obutí Michelin Pilot Sport Cup 2.
Design, který dává vzpomenout na legendu
Designem nový vůz jednoznačně boduje. Sází na agresivní postoj s rozšířenými blatníky, 18palcovými koly inspirovanými „děrovaným“ designem legendární 205 GTi a decentními červenými prvky, které odkazují na sportovní DNA. Vpředu najdeme LED světla s typickými třemi „drápy“, vzadu difuzor se zabudovanou mlhovkou a samozřejmě nechybí legendární jasně červený lak, který ke GTi prostě patří.
Uvnitř pokračuje červená show — kontrastní prošití, červené bezpečnostní pásy a dokonce i digitální přístrojový štít v červeném režimu posilují sportovní atmosféru. Sportovní sedačky s integrovanými opěrkami hlavy vás doslova vtáhnou do doby slavné „dvěstěpětky GTi“. A do toho kompaktní volant čalouněný perforovanou kůží a alcantarou, který umocňuje radost z jízdy.
Francouzský šarm i technologie
Francouzský styl je v E-208 GTi patrný na každém detailu. Peugeot totiž spolupracoval s partnery jako Michelin a vsadil i na kvalitní francouzský elektromotor vyráběný v Trémery. Automobilka přenesla know-how z vytrvalostních závodů WEC, kde závodí s hybridním speciálem 9X8, a využila ho k vyladění brzd, chlazení i rekuperace energie pro ten nejlepší řidičský zážitek.
Samozřejmostí je špičková výbava — systém Peugeot i-Connect Advanced s online navigací, hlasovým ovládáním, bezdrátovým připojením Apple CarPlay i Android Auto a balíkem služeb, které usnadní život každému, kdo přechází na elektromobilitu.
GTi — pořád srdcem sportovec
Peugeot učinil velmi odvážný pokus: oživit legendu GTi a dokázat, že sportovní jízda a jedinečné zážitky za volantem nepotřebují řev motoru ani litry spáleného benzínu. Jestli se to francouzské automobilce podaří, ukážou až reakce klientů. První objednávky začne Peugeot přijímat v polovině roku 2026.
Zdroj a foto: Peugeot