
Myslíte si, že elektromobil je jen nudné ekologické vozítko na baterky, se kterým si za volantem moc zábavy neužijete? A co když vám řekneme, že existuje auto s pohonem všech kol, výkonem 325 koní a zrychlením z nuly na stovku za 6,5 sekundy? A to není všechno – nabízí se výhradně ve výbavě „plná palba“, a ještě něco navíc. Má nejbohatší výbavu, jakou kdy Peugeot postavil. V sérii má například špičkový Hi-Fi systém, masážní sedadla nebo panoramatickou střechu. Elektrické SUV Peugeot E-5008 Dual Motor vás přesvědčí, že silné emoce a nepřekonatelný zážitek z jízdy už dávno nepotřebují řev motoru ani litry spáleného benzínu.
Elektromobil, který budí respekt
Peugeot znovu dokazuje, že v elektromobilitě hraje první ligu. Jeho nejnovější trumf – sedmimístné SUV E-5008 ve verzi Dual Motor – představuje absolutní vrchol nabídky. Staví na kombinaci pohonu všech kol, prémiové výbavy, výkonu přes 300 koní a dojezdu 465 km. Tohle není auto jen na školku a nákupy. Tohle je stroj, který se nebojí sněhu, bahna ani dálnice.
Dva motory, 325 koní a zrychlení jako sporťák
Na obou nápravách pracují samostatné elektromotory – přední s výkonem 213 koní, zadní s výkonem 112 koní. Dohromady tak E-5008 nabízí 325 koní a 509 Nm točivého momentu, což znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Nejde však jen o rychlost. Peugeot doladil podvozek, stabilizátory i řízení, aby vůz nabídl nejen výkon, ale i precizní ovladatelnost. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy:
- Normal pro běžnou jízdu
- 4WD pro náročné podmínky s rozdělením výkonu 50:50
- Sport pro maximální dynamiku
- Eco pro úsporný provoz
Auto se tak snadno přizpůsobí každé situaci – ať už jedete do hor, nebo chcete šetřit energii ve městě.
Dojezd až 465 km a rychlé nabíjení
Lithium-iontová baterie s využitelnou kapacitou 73 kWh zvládne až 465 km podle WLTP. Nabíjení z 20 na 80 % pomocí rychlonabíječky trvá zhruba 30 minut, což ocení každý, kdo nerad čeká. Pro domácí nabíjení je ideální wallbox, který vůz dobije za přibližně 4,5 hodiny. Peugeot navíc standardně nabízí systém Smart Battery Management, který chrání baterii omezením nabití na 80 % a prodlužuje její životnost.
Luxusní výbava bez kompromisů
Verze 325 Dual Motor se dodává výhradně v té nejvyšší specifikaci. Staví na výbavě GT a přidává například:
- 20″ kola z lehké slitiny
- Čalounění s Alcantarou a sedadla Executive (elektricky nastavitelná, vyhřívaná, s masáží)
- Panoramatické střešní okno
- Systém kamer VisioPark 3 (360°)
- Poloautonomní řízení Drive Assist Plus 2.0
- Hi-Fi systém Focal® s 10 reproduktory
- Bezdrátové nabíjení telefonu, vyhřívané čelní sklo, alarm
Možnosti příplatků? Téměř žádné. Snad jen tažné zařízení.
Sportovní duše, praktická hlava
Uvnitř vozu vás čeká revoluční Peugeot Panoramic i-Cockpit® – majestátní 21″ HD displej, který spojuje přístrojový štít i infotainment do jednoho plovoucího panelu. Systém se snadno ovládá, je ergonomický a vypadá fantasticky.
A zatímco vpředu kralují inovace, vzadu najdete promyšlený zavazadelník s objemem až 1185 litrů. Kombinace sportovních genů a rodinné praktičnosti nikdy nebyla blíž.
200 tisíc k dobru
Cena modelu E-5008 Dual Motor startuje na 1 625 000 Kč. Ano, o 300 tisíc více než základní elektrická verze. Jenže za to dostanete pohon všech kol, 115 koní navíc a výbavu v hodnotě přes 200 000 Kč. Podtrženo sečteno: skvělý poměr výkonu, komfortu a technologií.
Zdroj a foto: Peugeot