Toyota na mezinárodním autosalonu v Detroitu odhalila vývojovou studii kompaktního vozu FT-CH výhradně s hybridním pohonem. Koncept FT-CH je praktickou ukázkou strategie automobilky Toyota, která plánuje nabídnout zákazníkům širší výběr modelů s konvenčním hybridním pohonem.
Současně začíná představovat na světových trzích nové hybridní vozy s technologií plug-in (PHV), elektromobily s bateriovým pohonem (BEV) – pro rok 2012, ale i vozidla poháněná pomocí vodíkových palivových článků (FCHV) – pro rok 2015.
Označení CH znamená compact hybrid (kompaktní hybridní vůz), což také řadí tuto vývojovou studii do třídy malých (kompaktních) vozů, oproti modelu Prius, který spadá do třídy střední. Studie FT-CH vyjadřuje celkové pojetí a funkčnost vozu, který je ideálním řešením pro pohyb v ulicích města; má tu správnou velikost, aby byl mrštný, živý a obratný.
Vzhled studie FT-CH vznikal v Evropském vývojovém centru designu automobilky Toyota ve francouzské Nice. V porovnání s modelem Prius je studie o cca 56 cm kratší, ale šířka se zmenšila jen asi o 2 cm. I přes své kompaktní vnější rozměry může FT-CH nabídnout cestujícím maximální pohodlí a prostorný interiér, který vyniká svojí nápaditostí.
Návrháři se pokusili zachytit temperament a energičnost toho, co se dnes označuje jako tzv. 8bitová generace. Název pochází z počátku 80. let minulého století, kdy 8bitové mikroprocesory začaly dominovat nadějnému odvětví domácích videoher. Dnes se jako 8bitový označuje konkrétní retro-styl, pro nějž je charakteristická 8bitová žánrová hudba nebo umění inspirované 8bitovými technologiemi.
Vůz je lehčí než Prius, vykazuje dokonce ještě nižší spotřebu, míří záměrně do nižší cenové kategorie než Prius, a tak je atraktivní volbou pro mladší a méně majetné zájemce o nový automobil.
Toyota vyvíjí marketingovou strategii Prius family pro severoamerický trh, která bude plně stavět na ikonickém postavení modelu Prius.
Během několika příštích let má Toyota v plánu prodávat celosvětově milion vozů s hybridním pohonem ročně, z toho větší část na severoamerickém trhu. Toyota proto v průběhu několika málo let uvede na trh celkem osm zcela nových hybridních modelů.
Srdcem technologie hybridního pohonu je akumulátor. Toyota se již od počátku 90. let, kdy byl zahájen vývoj modelu Prius první generace, usilovně věnuje vlastnímu výzkumu a vývoji zdokonalených akumulátorů NiMH. V průběhu tří generací modelu Prius a v rámci celkem sedmi modelů s plnohodnotným hybridním pohonem dokázala Toyota systematicky snížit rozměry, hmotnost i cenu těchto akumulátorů při současném zvýšení hustoty energie, kvality i spolehlivosti.