Nová generace modelové řady Hyundai Santa Fe byla ve světové premiéře představena na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Oblíbené SUV segmentu D dostalo ve své nejnovější podobě zcela nový design exteriéru a interiéru, inteligentní nové technologie a nově vyladěné motory s vyšší úrovní hospodárnosti. Evropští zákazníci se díky tomu mohou těšit na vzhledově přitažlivý lifestylový vůz se sofistikovanou konstrukcí. Prodej nového modelu Santa Fe bude zahájen koncem léta. Třetí generace Santa Fe, inspirovaná typickým pojetím designu značky Hyundai s důrazem na fluidní tvary, přichází se svým vlastním stylistickým konceptem, který vystihuje intenzivní a dynamickou atmosféru v přírodě během formování bouře.
Nová generace Santa Fe je delší, nižší a širší než předchůdce, s nímž sdílí stejný rozvor 2700 mm. Její vzhled je mužnější, agresivnější a osobitější v typickém stylu SUV. K větší dynamice přispívá nižší linie střechy, více skloněná čelní a zadní okna a vzhůru směřující boční okna vzadu. Profil vozidla je doplněn koly z lehké slitiny s tmavě chromovanou povrchovou úpravou, která nyní mohou mít poprvé u SUV značky Hyundai průměr až 19 palců.
Nabídka motorů pro evropské trhy zahrnuje jednu zážehovou a dvě vznětové jednotky s výkony od 110 kW (150 k) do 147 kW (200 k). Všechny motory kombinují výkonovou charakteristiku se sníženou spotřebou paliva a nejnižšími hodnotami emisí ve své třídě. Hospodárný turbodiesel „R“ 2,0 litru VGT splňuje emisní normu Euro 6, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a maximálního točivého momentu 382 N.m. Hodnota emisí CO2 činí pouhých 155 g/km. K dispozici budou šestistupňové mechanické i samočinné převodovky.
Elektronicky řízený pohon všech kol automaticky rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu na základě skutečných jízdních podmínek. Zadní náprava s automatickým udržováním stálé světlé výšky zachovává vysokou úroveň jízdního komfortu bez ohledu na zatížení vozidla.
Aby bylo zajištěno, že novinka maximálně vyhoví vkusu evropských řidičů, prošel evropský model rozsáhlým vývojovým programem, jehož výsledkem jsou úpravy řízení, podvozku i brzd, stejně jako dalšími změnami zvyšujícími jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech a vylepšujícími schopnosti při jízdě s přívěsem.
Hyundai navazuje na dosavadní historii úspěšného a oblíbeného modelu SUV, který nyní vstupuje do své třetí generace. Po celém světě se prodalo celkově téměř 2,56 milionu vozů Santa Fe, z nichž bylo od uvedení této modelové řady na trh v roce 2000 prodáno v Evropě více než 350 000 kusů.