Rozhovor s Mikko Hirvonenem, vedoucím jezdcem mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích

Sdílejte tento článek na Facebooku

Jaký je to pocit, stát v čele průběžného pořadí, když do konce šampionátu zbývá jediný podnik?

Pocit je to skvělý, i když šampionát jsem vedl již v minulosti. Nikdy to ovšem nebylo pouhou jednu rally před koncem! Snažím se na to nemyslet, dokud nebude poslední soutěž v Cardiffu za námi. Snad ale bude mít tým nakonec pádný důvod k oslavě.

Cítíte se být pod tlakem?

Momentálně ne. Je to prostě jen vzrušující. Mám šanci vyhrát a stojím oběma nohama pevně na zemi. Bude to tvrdý boj, v žádném případě nepodceňuji to, co mě ve Walesu čeká. Já se ale tlaku zbavuji tak, že se soustředím jen a jen na co nejlepší výsledek ve Walesu, všechny ostatní úvahy jdou stranou. Z posledních šesti soutěží jsem měl dobrý pocit – také jsem si ujasnil, na čem je třeba zapracovat. I to mi pomohlo zbavit se tlaku.

V jaké fázi sezóny jste si uvědomil, že můžete zvítězit nad Loebem a získat titul?

S touto myšlenkou jsem vstupoval už do začátku sezóny. Poté, co jsme museli odstoupit v Argentině a přišli tak o body, jsem to víceméně vzdal. Znovu doufat jsem začal až po vítězství v Řecku. A když Loeb v Polsku vypadl a my se posunuli do čela šampionátu, věděl jsem, že jsme opět ve hře! Pro mě tedy bylo bodem obratu Polsko. Pořád ale vím, že to bude velmi obtížné – vždyť on je pětinásobný mistr světa.

Změnila se vaše psychika od loňské sezóny?

Nic se nezměnilo. Věděl jsem, že s dalším rokem zkušeností a získávání jistoty ho mohu porazit, pokud se nám na soutěžích bude dařit. V letošní sezóně jsme odjeli několik opravdu dobrých podniků. I když Loeb třeba vyhrál, skončili jsme hned za ním na druhém místě. V mnoha rychlostních zkouškách jsme se spolu přetahovali o první místo a já vždycky věděl, že na to mám.

Čím jste se zabýval v posledních dvou týdnech, po španělské rallye?

Bezprostředně po soutěži jsem účinkoval na sponzorské akci pro BP a Castrol přímo ve Španělsku. Strávil jsem také nějaký čas se svou rodinou a dával hodně rozhovorů médiím.

Dva dny jsme testovali v severoanglickém hrabství Cumbria, abychom našli správné nastavení pro britskou rallye, a nyní jsem s vozem velmi spokojen. O nadcházejícím víkendu pojedu na cumbrijské rallye jako předjezdec. Tamní silnice se podobají těm, se kterými se setkáme na britské rallye, po španělském asfaltu to bude cenná zkušenost. V roce 2002 jsem v Cumbrii vyhrál, takže je pochopitelné, že se na tento návrat docela těším.

Kdybyste si mohl vybrat, na jaké soutěži budete bojovat s Loebem o titul, která by to byla?

Bylo by to Finsko. Na domácí půdě máte výhodu větší jistoty a znalosti místních silnic. Britská rallye by nicméně byla na seznamu hned druhá. Je to fantastická soutěž, velmi rád tam jezdím. Takový typ silnic mi opravdu vyhovuje. Jsou rychlé a plynulé, a v této roční době by neměla hrozit námraza. Podmínky by tedy měly být dokonalé.

Dělá vám starost fakt, že do britské rallye odstartujete jako první?

Vůbec ne. Není to ten druh soutěže, kde by příliš záleželo na tom, zda startujete z prvního, druhého nebo třetího místa. Pokud je opravdu hodně bláta, je první pozice na startu dokonce nejvýhodnější, a totéž platí i pro suchý, prašný povrch. Nevadí mi tedy, že budu startovat jako první.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek