Prodeje Škoda Auto v Číně překročily 100 tis. vozů

Sdílejte tento článek na Facebooku

Od ledna do října dodala největší česká automobilka zákazníkům po celém světě 570 217 vozů, což v porovnání s rekordním rokem 2008 znamená pokles o 1,7 %.

V Číně se Škoda Auto zařadila na druhé místo v rámci podniků se zahraniční účastí a největším růstem na trhu, ačkoli na místní trh vstoupila teprve před třemi lety. Od ledna do října prodala česká automobilka v Číně 95 679 vozů, což znamená meziročně 92,8% růst.

„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100 000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

”Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků,“ prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.

Objemově nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst prodejů dosáhl v říjnu 53,4 %. Celkové dodávky zákazníkům činí za prvních deset měsíců 145 043 vozů. Dodávky zákazníkům na českém trhu za prvních deset měsíců dosáhly 45 385 vozů.

„Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh, již dosáhl třetí příčky v segmentu malých SUV, a to se 760 registracemi,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.

Celkově nejúspěšnějšími modely značky jsou Škoda Superb, jehož prodeje za prvních deset měsíců vzrostly o 79,2 % na 33 434 vozů, a Škoda Fabia s nárůstem prodejů o 6,4 % (tj. 226 683 vozů). Objemovým lídrem prodejů je pak Škoda Octavia s počtem 263 480 vozů (tj. meziroční pokles o 11,6 %).

Sdílejte tento článek na Facebooku