Opel má Flextreme GT/E Concept

Sdílejte tento článek na Facebooku

Opel v Ženevě představí koncept Flextreme GT/E, který potvrzuje pozici značky ve vývoji a zavádění „zelených“ technologií a zároveň i jako producenta hospodárných vozů expresivního designu. Klíčovou roli při hledání náhrady za tradiční fosilní paliva hraje v případě automobilky Opel elektřina. Celkem 4,7 m dlouhý koncept Flextreme GT/E ilustruje, jak lze technologii elektromobilu s prodlouženým dojezdem E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) připravenou pro nový kompaktní elektromobil Opel Ampera adaptovat i do poměrně velkého vozu střední třídy.

Opel označuje tuto strategii jako „neomezenou e-mobilitu“ a je připraven adaptovat pohonný systém E-REV, který nespoléhá pouze na energii uloženou v omezeném množství v akumulátorech, do svých modelů všech segmentů. A právě studie Flextreme GT/E, patřící do kategorie „bezemisních“ automobilů neprodukujících CO2, ukazuje, že při využití technologie E-REV na velikosti vozu nezáleží.

Design studie Flextreme GT/E je atraktivní, ale také mimořádně funkční – koeficient aerodynamického odporu vzduchu cD činí jen cD = 0,22, což se odrazilo v maximální rychlosti až 200 km/h i nízké energetické náročnosti a tedy i velkém dojezdu. Na první pohled zaujme nízká a široce rozkročená čelní silueta vozu, křídlatá světla, originální „tvář“, splývavý C-sloupek karoserie nebo muskulaturní boky karoserie…

Na rozdíl od tradičních hybridních automobilů je studie Flextreme GT/E poháněna elektřinou. Až do vzdálenosti 60 km si trakční elektromotor bere energii ze sady lithium-ionových akumulátorů uložené pod podlahou a pod zadními sedadly.

Ve srovnání s konvenčními elektromobily ovšem koncept Flextreme GT/E nezastaví vybité akumulátory – malý zážehový motor pohánějící generátor se v případě potřeby postará o dobíjení akumulátorů. V tomto režimu se akční rádius prodlužuje na více než 500 km – potom je nutné buď akumulátory dobít ze sítě, nebo dotankovat benzin pro palubní generátor.

O pohon studie Flextreme GT/E se stará elektromotor, disponující mohutným točivým momentem 370 Nm. Především díky jemu by studie měla dokázat zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 9 sekund.

Sdílejte tento článek na Facebooku