
Model Corsa patří do portfolia značky 32 let, její první generace byla uvedena na trh v roce 1982. Úctyhodnou historii provází již skoro dvanáct a půl milionu vyrobených exemplářů, čímž se Corsa zapsala mezi nejúspěšnější evropské automobily. Na první pohled to sice s novou generací nevypadalo na převratné změny, první novinářské jízdy však ukázaly pravý opak – nová Corsa má co nabídnout.Nový vůz měří na délku 4021 mm, což je o dva centimetry víc, rozvor 2510 mm se prakticky nezměnil. Corsa zůstane i nadále ve verzi třídveřové i pětidveřové, s dosavadním modelem jsou velmi podobné i proporce, i když nepatrné snížení při současném malém prodloužení přece jen trochu zdůraznilo dynamický design. Přispívá k němu i lichoběžníková maska chladiče zvýrazněná chromovanou lištou a ostřeji střižené tvary světlometů. Jako většině menších vozů sluší Corse jasné barvy, mezi nimiž dominuje červená, kombinace s černými koly a černá prosklená střecha pozitivní dojmy ještě umocňují.
Výraznou změnu najdete v interiéru. Tady na vás čeká skutečné překvapení v podobě zcela moderní palubní desky s barevnou horizontální linkou, dobře umístěná kaplička s přístroji, které mají pěkně čitelné ciferníky, horizontálně členěná středová konzola se sedmipalcovým displejem, který je zasazen ve tvarově originálně řešeném plastovém dílu, jenž kopíruje horní linii výdechů klimatizace. Vypadá to perfektně, vadou na kráse je ovšem zhoršený výhled na tuto obrazovku, protože je hodně nízko posazená. Pochvalu si zaslouží ergonomicky tvarovaná sedadla, uspokojivý je prostor pro cestující vzadu a zavazadelník objemem 285 litrů odpovídá třídě, do níž Corsa spadá.
Jízdní vlastnosti nové Corsy jsou o poznání lepší, což je kromě jiného také zásluhou o pět milimetrů sníženého těžiště. Přední zavěšení (McPherson) má nově postavenou geometrii, zadní náprava s torzní příčkou je rovněž přepracovaná, lépe je odladěno odpružení i tlumiče. Proměnou prošlo i nastavení posilovače řízení, elektronika dostala nový software. Výsledkem je komfortní jízda, lepší filtrace nerovností, menší náklony v zatáčkách a jistější kontakt se silnicí, zlepšila se i směrová stabilita a odezva od řízení.
Úplnou novinkou je zážehový litrový tříválec 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo. Tato nová jednotka vyvolávala velký zájem mezi novináři, kteří měli možnost seznámit se s novou Corsou mezi prvními. Dlužno přiznat, že ne neoprávněný. Motory této kategorie jsou častým předmětem diskusí a sporů odborné veřejnosti. Tato jednotka ale jakoby netrpěla jejich známými bolestmi, kterými bývají vibrace, hlučnost, nekultivovaný chod, málo dynamiky. Nic z toho se Corsy s litrovkou pod kapotou netýká. Na výběr máte verzi s výkonem 66 kW/90 koní, nebo výkonovou variantu 85 kW/115 k. Silnější verze, která byla k dispozici pro test, dodává Corse dostatek dynamiky a přitom slibuje kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km. Zrychlení z nuly na stovku za 10,3 sekundy rovněž není špatný výsledek. Řazení zajišťuje šestistupňová manuální převodovka, která je rovněž nová a řadí překvapivě hladce a přesně.
Pět benzínových a dvě dieselové motorizace
Kromě litrového tříválce ve dvou výkonových variantách můžete volit mezi zážehovými jednotkami ještě nepřeplňované motory 1,2 (70 k) a 1,4 l (90 k) a přeplňovaný 1,4 l Turbo (100 k). Naftové agregáty reprezentuje turbomotor 1.3 CDTI o výkonu 75 nebo 95 koní. Kromě motoru 1.0 a 1.4 Turbo jsou všechny motory řazeny pětistupňovou převodovkou, pro motorizaci 1,4 je k dispozici také robotizovaná převodovka Easytronic.
Corsa nabídne asistenční systémy, které dosud nebyly v této třídě dostupné, a to především inteligentní parkovací asistent, systém pro bezpečnou změnu jízdního pruhu s monitorováním mrtvého úhlu, kamerový systém pro čtení dopravních značek, udržování jízdního pruhu a monitorování odstupu od vozidel vpředu s varováním před hrozící kolizí.
Spojení s okolním světem zajišťuje příplatkový IntelliLink, který umožňuje připojení ke smartphonům Apple i těch s operačním systémem Android. Tady je zapotřebí investovat trochu více času do seznámení s možnostmi, které tento systém nabízí, nutností je také větší uživatelská zběhlost ve využívání mobilních aplikací.