Krocení sportovních koní bylo redakčním úkolem pro měsíc červen. Silnice už po květnových porcích dešťů přece jen alespoň trochu vyschly, a tak jsme na chvíli opustili terénní vozy a lehli si pěkně nízko za volanty sportovních vozů. Jedním z nich byl Nissan 370Z, který svůj sportovní charakter nikterak neskrývá. Poutá pozornost každého chlapa se sportovním srdcem. Bude i projev na silnici adekvátní k jeho vzhledu? Dozvíte se v redakčním testu.
Testovaný vůz
– Nissan 370Z Coupé 3,7 V6
– motor: zážehový vidlicový šestiválec 3696 cm3
– výkon: 243 kW/330 koní
– zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
– točivý moment: 366 Nm při 5200 ot./min
– rozměry mm: 4250d x 1845š x 1315v
– rozvor náprav: 2550 mm
– kombinovaná spotřeba: 10,6 l/100 km
Menší, ale ostřejší
Nissan 370Z patří ke stálicím a úspěšným hráčům v japonské stáji. Pokud chcete vybrat pár aut, která označíte jako sportovní legendy, pak zetko bude patřit mezi ně. Zdá se, že ho vůbec nepostihl trend posledních let, kdy se auta tváří „jinak“. Crossovery, které se tváří jako off-roady, hatchbacky, které se tváří jako sporťáky a co já vím, co ještě by vás třeba napadlo. Zetko je sportovní auto se vším všudy. Nová verze se oproti předchozí zkrátila o 6,5 cm a rozšířila o 3 cm. To ještě zdůraznilo sportovní tvář vozu, ale hlavně zvýšilo stabilitu a zlepšilo průjezd zatáčkami. Auto sedí jako ulité a ani na okruhu je nepřivedete do rozpaků. Jízdu s ním si ale musíte poctivě „odpracovat“. Odezvu od řízení cítíte na každém kilometru, noha na plynu si musí pořádně „porajtovat“ a o řadící páce budete sakra dobře vědět. Zvuk motoru je pořádně syrový, i když trochu tichý na můj vkus. Když už se za volantem „nadřu“, uvítal bych trochu brutálnější zvukovou odezvu.
Ze všech stran dravé
Design signalizuje okolním řidičům zcela jasně: „Pozor, jezdím fakt rychle!“ Už po pár hodinách za volantem cítíte, že se s vámi na silnici nikdo nechce moc pouštět do křížku. Kromě klasické skupiny dálničních letců na firemních strojích, s nimiž se bohužel setkáte všude v české kotlině, vás nikdo neuváženě na souboj nevyzve. Nissan 370Z totiž zepředu i zezadu působí sportovně a dravě.
Interiér vyššího kalibru
Tady došlo k vítaným změnám, které byly skutečně potřeba. Plasty působí kvalitně, kapličky přístrojů sedí ke sportovnímu ladění vozu. Luxus dodá středový panel obšívaný kůží s výrazným štepováním. Dveře a sedadla s koženým čalouněním vám v základní verzi budou chybět, bohužel si na ně musíte připlatit k základní výbavě. S obsluhou přístrojů si lehce poradíte, ovládání je ve velké míře intuitivní. Překvapila mě možnost nastavit volant pouze výškově, ale při řízení mi nastavení volantu sedlo a neměl jsem s ním problém. Přibyly odkládací přihrádky, takže si tu nepřipadáte úplně neprakticky, i když jinak nemůžete v tomto směru od Nissanu 370Z nic moc čekat. Kufr má 235 litrů, což není mnoho, ale standardní zavazadlo nebo středně velký nákup se vám do něj vejde a víc snad ani od auta tohoto typu nemůžete čekat.
Výrobce řadí Nissan 370Z po bok Porsche Cayman, což nemůžete brát úplně doslova, do výkonu Caymana S mu sice nechybí koně (Nissan má o 8 kW navrch), ale i Japonci sami přiznávají, že v akceleraci a dynamice je Porsche o něco lepší. Když ale porovnáte cenu, má Nissan body navíc – je o milion levnější. To už je argument, pokud o koupi sporťáku uvažujete.