Amarok je v nabídce Volkswagenu pro Evropu novinkou. Vyrábí se v továrně v Argentině, nedaleko Buenos Aires. V Americe je Amarok zařazen mezi pick-upy střední třídy, v níž chce zazářit především svou úsporností a univerzálností použití. Jméno dostal podle slova používaného Inuity, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku. Používá se pro trhy celého světa a znamená „vlk“. V Evropě chce Amarok oslovit zákazníky především všestranností svého použití, úspornými motory, komfortní výbavou a moderními technologiemi.Testovaný model:
VW Amarok DoubleCab 2.0 BiTDI 4Motion
motor: vznětový čtyřválec s dvěma turbodmychadly, 1968 cm3
výkon: 120 kW/163 k při 4000 ot./min.
točivý moment: 400 Nm při 1500 – 2000 ot./min.
rozměry: délka 5254 mm, šířka 1944 mm, výška 1834 mm
rozvor náprav: 3095 mm
První jízdy s Amarokem jsme absolvovali na off-roadovém okruhu v Bělé, takže jsem měl možnost vyzkoušet si jeho terénní schopnosti. Při redakčním testu jsem vyzkoušel model ve vrcholné motorizaci 2.0 BiTDI 4Motion, s nímž jsem Amarok otestoval nejen v terénu, ale také na silnici, ve městě i při delší jízdě po dálnici. To vše jsem absolvoval a v nádrži stále zbývalo palivo pro další jízdu. Nejvíce mě při testu ohromil Amarok právě spotřebou a velkým dojezdem na jedno natankování. Osmdesátilitrová nádrž se zdála být téměř bezednou.
Test najdete v novém čísle časopisu Auto4Drive č. 4/2011