![](https://strankypromuze.cz/wp-content/uploads/2017/02/image_874_a.jpg)
Výjimečně vydařený Peugeot RCZ s dieselovým motorem 2.0 HDI jsme měli v testu již loni v létě a získal si naše srdce především skvělým designem a stylovým interiérem. Tentokrát jsme však testovali verzi s benzínovým agregátem 1.6 THP, který nabízí výkon 200 koní a je tou poslední tečkou k dokonalosti RCZ. Testovaný model:
Peugeot RCZ 1.6 THP 200
motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec, 1598 cm3
výkon: 147 kW/200 k při 5800 ot./min.
točivý moment: 255 – 275 (při použití funkce overboost) Nm při 1700 ot./min.
rozměry: délka 4287 mm, šířka 1845 mm, výška 1362 mm
rozvor náprav: 2596 mm
Exteriér vozu považuji (a nejen já) za dokonalý co se týče stylovosti a sportovního ducha vozu. RCZ postavené na platformě modelu 308 splňuje všechny parametry sportovního designu. Doširoka rozkročená nízká karosérie se zaoblenou střechou, kterou za příplatek třicet tisíc můžete mít v karbonovém provedení lesk či mat a zaoblená záď s vysouvacím křidélkem tvoří dokonale ladný celek. Neskrývám, že RCZ si mě svým vzhledem získal daleko dřív, než jsem mohl vyzkoušet jeho jízdní vlastnosti. Snad jen přední maska by se mohla tvářit trochu dravěji a ještě více se odlišit od běžných modelů Peugeot.
Více si přečtěte v novém čísle časopisu Auto4Drive č. 4/2011, který je právě v prodeji na stáncích.