Jakmile jsem poprvé uviděl fotografii třetí generace vozu Kia Sportage, byl bych se hned vsadil, že její design zákazníky neobyčejně zaujme. Tatam byla praktická šeď předchozího modelu. Šmrncovní tvary byly navíc umocněny ostrou oranžovohnědou barvou, v níž automobilka svůj letošní trumf předvedla. Moje očekávání potvrdilo i srovnání výsledků registrovaných vozů. Zatímco v první polovině roku raketově odstartoval vzdálený příbuzný, Hyundai ix35, v říjnu ho Sportage elegantně trumfla a odsunula na čtvrté místo žebříčku, aby se sama s prodanými 129 kusy vyhoupla na druhou příčku hned za trvale nejúspěšnější SUV- Yetiho. Je to jen další potvrzení skutečnosti, že evropští zákazníci se nechají v masovém měřítku okouzlit zase jen evropským designem. Kreativním otcem Sportage je totiž šéfdesigner Peter Schreyer. Testovaný model Kia Sportage:
motor: 2.0 CRDi 1995 cm3 4×4
výkon: 100 kW/136 k při 4000 ot./min.
točivý moment: 375 Nm při 1800 ot./min.
rozměry: délka 4440 mm, šířka 1855 mm, výška 1635 mm
rozvor náprav: 2640 mm
I když testovaný vůz nebyl v té pověstné dramatické oranžové, na kterou jsem se původně těšil a jeho výbava Active Plus je druhá nejnižší v nabídce, nebyla má očekávání v ničem dalším zklamána. Sportage vypadala atraktivně i v méně výrazné hnědé a často na ní zálibně spočinulo nejen mé oko, ale také oči kolemjdoucích.
Další podrobnosti z testování najdete v časopisu Auto4Drive č.1/2011, který je právě v prodeji na stáncích nebo si ho můžete předplatit na www.auto4drive.cz.