Mercedes-Benz C 220 BlueTec – test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Třída C je nejprodávanější modelovou řadou značky. Minulá generace byla na trhu od roku 2007 a má za sebou skoro dva a půl milionu vyrobených vozů. Nový model vás nadchne nejen výraznou změnou designu, ale také nebývale úsporným provozem, a to bez kompromisů v jízdních vlastnostech.Testovaný model:

motor: vznětový čtyřválec 2143 cm3

výkon: 125 kW/170 k při 3000 – 4200 ot./min.

točivý moment: 400 Nm při 1400 – 2800 ot./min.

rozměry: délka 4686 mm, šířka 1810 mm, výška 1442 mm

rozvor náprav: 2840 mm

Nové céčko je větší než jeho předchůdce. Na délku měří o 9,5 cm víc, je o 4 cm širší a rozvor se protáhl o 8 centimetrů. Zvenku je rozdíl mezi současným a minulým modelem rovněž patrný. Nejde o žádný „větší facelift“ nebo „vycizelovanou klasiku“, k nimž se někdy automobilky uchylují. Máme tu odvážně moderní a sebevědomě nový design, který sice drží linii značky a zejména s novou třídou S má některé společné rysy, přesto má ale model svou vlastní tvář, díky níž si jej nebudete plést s ostatními modelovými řadami.

Jasné tvary, emocionálně vyšponované linie, dozadu posunutá kabina a dlouhá kapota dávají spolu s velkými koly, v případě testovaného vozu v atraktivním pětipaprskovém AMG designu, vozu šmrnc, který některým mercedesům v minulosti trochu chyběl. Během redakčního testu na něm zálibně spočinulo nejedno oko, dlužno říci, že především mužské.
Hry světel a stínů nebo rozměrné ráfky definují auto zvnějšku, ale bude takový vůz praktický? Prostorný? Bude dobře jezdit? A za kolik?

Velkorysost vnitřního prostoru je dána dlouhým rozvorem – spousta místa vpředu a dostatek pohodlí vzadu, také zavazadelník s objemem 480 litrů pojme vaše věci bez problémů. Rovněž výbava v interiéru nabízí dávku luxusu, který právem od prémiové značky očekáváte. Obložení středového panelu lesklým dřevem působí impozantně, zvlášť když volíte verzi s automatickou převodovkou, kde je protaženo jako jeden díl až téměř k loketní opěrce. V případě testovaného vozu je lesku možná až příliš, ve standardu ale dostanete reprezentativní černý klavírový lak a nabídka obložení je tak široká, že vybrat si jiné nebude problém.

Uspořádání přístrojové desky a ovladačů je přehledné, v zorném poli řidiče jsou dobře umístěny nejen oba ciferníky, ale také informativní displej. Pro zobrazení multimédií slouží volně stojící sedmi nebo osmipalcový displej, který se ovládá přes touchpad umístěný na středovém tunelu. Nejen že působí velmi „hi-tech“, ale také se s ním dobře pracuje. Můžete mít rovněž head-up displej, který vám zobrazí důležité informace o jízdě na čelní sklo. Jistě potěší i fakt, že vůz s vámi kompletně komunikuje v češtině.

Pohodlí cestujících neruší hluk zvenčí ani od motoru. Jednak je kabina velmi dobře izolovaná, ale také dvěma turby přeplňovaná dieselová jednotka 2,2 l pod kapotou je velmi kultivovaná a dává o sobě vědět jen v rychlostech vysoko nad dálničním limitem. Pro vůz hmotnosti 1550 kg (céčko totiž po redukční dietě v podobě hliníkových částí karoserie zhublo o celý metrák) je 125 kW výkonu naftového čtyřválce absolutně dostačující, a to nejen pro rychlé přesuny po dálnici, ale i akcelerace z nuly na stovku za 7,8 sekundy postačí pro bezpečné a rychlé předjíždění. Nejvíce nás však u této jednotky dostala její spotřeba, která po testu všemi jízdními styly ukázala 5,5 l/100 km a dojezd na nádrž objemu 66 litrů neskutečných 1100 km. Přitom jsme nepocítili nejmenší omezení ani při nutnosti okamžitého zrychlení ať už z nižší či dálniční rychlosti. Bezchybně řadící sedmistupňový automat završil výborný dojem z testované motorizace.

Dalším trumfem nového céčka je podvozek, kompletně znovu vyvinutý a s možností příplatkového vzduchového odpružení. Přední náprava je čtyřprvková, zadní je rovněž víceprvek s pěti rameny. Můžete volit místo komfortního podvozku verzi Avantgarde se sportovním charakterem, nebo rovnou sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 15 mm. Jízdní projev v testu obstál výborně, a to jak při přejezdech městských nerovností, kličkování v zatáčkách, ale i při dálničním letu.
Při výčtu novinek nesmíme zapomenout na řadu vyspělých asistenčních systémů, které céčko v jejich nejaktuálnějším provedení přebírá od svých větších sourozenců S a E třídy. S trochou nadsázky tak vůz plní téměř funkci autopilota v kombinaci s pasivními bezpečnostními prvky, jimž Mercedes-Benz věnuje po léta mimořádnou pozornost. Zbývá dodat, že konektivita je zajištěna prostřednictvím několika vstupů pro připojení externích zařízení včetně chytrých telefonů a pro hudební fajnšmekry je na seznamu příplatkové výbavy špičková aparatura Burmester.

Sdílejte tento článek na Facebooku
Předchozí článek
Následující článek