Nesmírně náročný závod 24 hodin na Nürburgringu sehraje klíčovou roli v poslední fázi vývoje modelu LFA před zahájením výroby, které se plánuje na prosinec letošního roku. Automobilka Lexus i tým Gazoo Racing mají příležitost opět vylepšit kvalitu, trvanlivost a spolehlivost, ale i posunout nejmodernější technologie na extrémní hranici mechanické odolnosti. Zároveň je to příležitost ke zdokonalování technických dovedností pracovníků zabývajících se vývojem budoucích sériově vyráběných automobilů značky Lexus a Toyota. Lexus LFA se letos tohoto náročného závodu zúčastní již potřetí za sebou, nicméně vůbec poprvé se zde objeví ve standardní sériové podobě.
Závodní verze modelu LFA, která je nasazena v kategorii SP8 („téměř sériové vozy“) se významně neliší od budoucí běžně prodávané verze, zejména z pohledu konstrukce, použitého motoru a převodovky. Pro závodní účely jsou do vozidla zabudovány povinné bezpečnostní prvky a použity další úpravy, jako např. vylepšený aerodynamický kit, včetně pevného zadního spoileru, nebo větší palivová nádrž lépe vyhovující podmínkám 24hodinového závodu na okruhu Nürburgring.
Do čela týmu Gazoo Racing se postaví Hiromu Naruse, hlavní testovací pilot Toyota Motor Corporation (TMC). V závodní sestavě se objevují čtyři japonští a tři němečtí piloti s bohatými zkušenostmi z vytrvalostních závodů a soutěží kategorie GT. Tři z nich jsou dokonce nositeli mistrovského titulu v japonské závodní sérii Super GT.