Společnost Honda Aircraft Company, Inc. oznámila dosažení významných milníků v rámci svého programu lehkého tryskového letounu HondaJet, včetně dokončení hlavních konstrukčních celků pro první stroj splňující požadavky příslušných předpisů. Dále byl ohlášen výběr systému avioniky pro produkční verzi stroje obsahující novou avioniku G3000 od firmy Garmin, úspěšný zkušební simulační let v rámci zkušebního střediska společnosti Honda pro integraci systémů, komplexní program servisu a údržby Flight Ready™ nabízený společností Honda a navázání logistické spolupráce s firmou FedEx®.
V rámci přípravy prvního letu stroje, který je naplánován na první čtvrtletí roku 2010, dokončila společnost Honda hlavní konstrukční celky včetně trupu, křídla, ocasních ploch, podvozku a dalších součástí prvního stroje splňujícího příslušné předpisy.
Na palubě produkční verze letounu HondaJet bude nejnovější generace plně elektronické avioniky Garmin® G3000 přizpůsobené pro společnost Honda se třemi širokoúhlými 14-palcovými obrazovkami a dvěma dotykovými ovladači pro řízení avioniky a pro zadávání letového plánu. Soubor avioniky pro letoun HondaJet je nejmodernějším plně elektronickým řídicím systémem v segmentu lehkých tryskových letounů.
Započala výstavba závodu pro výrobu letounů HondaJet ve světové centrále společnosti Honda Aircraft Company v Greensboro v Severní Karolíně. Továrna o rozloze 23 250 m2 by měla být dokončena v únoru 2011 a budou v ní umístěny všechny výrobní aktivity související s letouny HondaJet, zkušební středisko a zařízení pro výcvik pilotů.
Společnost Honda Aircraft Company, Inc., která je 100% vlastněnou dceřinou společností firmy Honda Motor Company, Ltd., do dnešního dne získala přes 100 objednávek. Stroj HondaJet v ceně 3,9 mil. USD je prvním komerčním letounem v historii značky Honda. Prototyp stroje HondaJet nalétal více než 500 letových hodin a při zkušebních letech dosáhl nejvyšší rychlosti 420 uzlů (770 km/h) a maximální výšky 13 115 m.
HondaJet je unikátní umístěním motorů nad rovinou křídel, jež dramaticky zlepšuje letové výkony a snižuje spotřebu paliva. Za letu se významně snižuje aerodynamický odpor, zároveň se snižuje hlučnost stroje vnímaná na zemi a zvětšil se prostor v kabině i pro zavazadla. HondaJet je poháněn dvěma vysoce úspornými proudovými motory GE Honda HF120.