Všichni známe optické klamy – jako děti jsme je považovali za kouzla a čáry, rádi se jimi ale bavíme i jako dospělí. Například německý fotograf Max Leitner se na hrátky s perspektivou, tedy úhlem pohledu, zaměřil v sérii širokoúhlých fotografií kombinujících architekturu Varšavy a městský běžecký sport free running. Získal tak úžasné snímky, které vypadají jako z planety bez gravitace. Inspirujte se jeho uměním pro své fotografické hobby.
Varšava je známá svou rozmanitou architekturou odrážející dlouhou a pestrou historii města. Sérii fotografií nazvanou Misleading lines (ošidné linie) nafotil Max pro značku Nikon, aby vytvořil obraz moderní metropole – od interiérů ikonického Muzea historie polských židů a Katyňského muzea až po exteriéry staveb, mostů a nově renovovaného metra tohoto životem bujícího města. Do snímků zakomponoval také profesionálního městského free runnera Benniho Gramse, což mu umožnilo hrátky s perspektivou a vytvoření nejrůznějších optických iluzí. Max na fotografiích strategicky umisťuje Benniho do nejkrásnějších varšavských architektonických struktur, kde si pohrává s liniemi budov, aby vzbudily u pozorovatelů zájem o dění v obrazovém poli.
„Obklopují nás zajímavé linie a já jsem byl vždy poháněn potenciálem fotografie toto prostředí detailně zkoumat a interpretovat. Využitím linií současné architektury jako vodítka, někdy ošidného, mi pozorovatel umožňuje přetransformovat běžné věci v nové vizuální představy. Abstrakcí a manipulací s těmito liniemi prostřednictvím kompozice můžete zpochybnit vnímání prostoru pozorovatelem. Vydali jsme se do Varšavy, abychom zjistili, jak daleko můžeme posunout tyto limity, a současně vystihli působivou současnou architekturu města,“ dodává fotograf.
Max pořídil sérii snímků s využitím nové vlajkové lodě digitálních jednookých zrcadlovek Nikon formátu FX, přístroje D850. Krátké ohniskové vzdálenosti a velká hloubka ostrosti širokoúhlých objektivů NIKKOR umožnily Maxovi fotografovat varšavské malé interiéry a masivní budovy za současného ostrého zobrazení v rámci celého obrazového pole. Tyto objektivy jsou ideální pro snímky architektury, kde výrazně zdůrazňují perspektivu a vodící linie pro získání působivých snímků budov.
Max při fotografování použil následující objektivy NIKKOR:
- AF-S NIKKOR 16–35 mm f/4G ED VR – Tento extrémně širokoúhlý objektiv je vybaven systémem redukce vibrací pro získání stabilního obrazu na obrazovém snímači i v hledáčku. Optická konstrukce poskytuje vynikající rozlišení a kontrast v různých snímacích podmínkách
- AF-S NIKKOR 14–24 mm f/2,8G ED – Extrémně širokoúhlý objektiv s vysokou světelností pro profesionální fotografy s antireflexními vrstvami Nano Crystal Coat pro redukci reflexů a závoje. Objektiv poskytuje ostrý obraz až do krajů obrazového pole, který je kvalitnější než u ekvivalentních objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností
- AF-S NIKKOR 24 mm f/1,4G ED – Tento profesionální širokoúhlý objektiv s extrémně vysokou světelností poskytuje perfektně ostré snímky i za nízké hladiny osvětlení. Vysoká světelnost objektivu rovněž nabízí jasný obraz v hledáčku a ultrazvukový zaostřovací motor zaručuje rychlé a tiché automatické zaostřování
- AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G – Profesionální širokoúhlý objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností a vysokou světelností f/1,4. Objektiv je vybaven asférickým optickým členem pro vyšší rozlišení a kontrast obrazu. Jde o robustní a spolehlivý objektiv, jehož optická výkonnost je ideální pro fotografy hledající perfektní profesionální objektiv