Citroën C6 – redakční test

Sdílejte tento článek na Facebooku

Pokud je vaším snem velká limuzína a už vás nudí německá „trojka“, pak pro vás máme francouzskou inspiraci, která spojuje úžasný design se skvělými jízdními vlastnostmi a maximálním pohodlím. Můžete se spolehnout, že za tímto autem se každý ohlédne. Kromě toho se jedná o maximálně komunikativní vůz, žádná chladná plechová „kára“. Znalci už jistě tuší, že se jedná o Citroën C6.

Jistě, pane premiére

Karosérie C šestky je prostě nádherná. Lehce výstřední, ale budící respekt. Je jasné, že přijíždí pan „někdo“. A klidně z nejvyšších kruhů. Na domácí půdě je Citroën C6 miláčkem slavných. Jezdí v něm francouzský prezident, nechybí na žádné státní oslavě. Slogan, který jsme si vypůjčili ze známého anglického seriálu, platí pro C6 bez výhrad. Dlouhý přední převis zdůrazňuje lehce kosmickou siluetu auta, křivka zadních světel, to je zase úplný koncert elegance. Bezrámová skla ve dveřích, rozvor 2,9 a celková délka 4,908 m. Interiér v béžové kůži v kombinaci s teple hnědým dřevem. Zní to jako kdybyste pomalu nalévali do sklenice ten nejlepší koňak, lehce s ní kroužili a plnými doušky nadechovali jeho omamnou vůni. Ten, kdo řídí C6, má rád bláznivé nápady, ale realizované na pozadí nejvyššího luxusu.

Diesel, který skoro neslyšíte

Testovaný vůz byl vybaven šestistupňovým automatem 2.7 HDi (208 k/150 kW). Přesto, že se jedná o velký a poměrně těžký vůz (1871 kg), jízda je tak lehká, tichá (ale v případě potřeby dostatečně dynamická – zrychlení z 0 na 100 je 8,9 s), že občas zaváháte, zda to není benzín. Automat řadí rychle, téměř o něm nevíte. Pokud chcete, můžete si automat přepnout a řadit sami, ale jízda s automatem byla tak plynulá a přesná, že se to ani nechce moc zkoušet.

Udělejte si pohodlí, prosím

Sedadla jsou komfortní vpředu i vzadu. Přední můžete elektricky nastavit ve všech směrech a úhlech. Nic nebrání tomu, abyste si jízdu opravdu vychutnali. Pro řidiče se v sedadle ukrývá zdatný jízdní pomocník. Při přejetí pruhu na silnici bez blinkru do vás přátelsky šťouchá z té strany, kde jste vybočili ze směru.

Auto jako živé

Pokud ještě nemáte s Citroëny žádné zkušenosti, bude vás možná zpočátku znervózňovat lehké houpání při pomalé jízdě nebo zvedání či klesání karosérie při nastartování či vypnutí motoru. Brzy si na to ale zvyknete a budete si moci užívat měkkých přejezdů nerovností, o jakých se vám v žádném jiném autě ani nesnilo. Při vysoké rychlosti se ale podvozek vyztuží a jízda po dálnici je tak opět komfortní. O lepší přítlak se na dálnici postará malé křidélko, které se samo vysunuje při překročení rychlosti 110 km/h. Snad každý chtěl být jako kluk pilotem letadla. C6 vám tento sen splní – jízda kolem stopadesátky je koncertem aerodynamiky. Můžete si zvolit ještě styl jízdy – sport (nebo v zimě sníh), které opět lehce mění tuhost podvozku a také vybrat intenzitu tlumičů. Nechybí ani známá možnost volby světlé výšky, kterou oceníte na příkrých nájezdových plochách nebo při parkování.

Testovaný vůz

2.7 HDi Exclusive V6 24V

150 kW/208 k při 4000 ot./min.

točivý moment 440 nM při 1900 ot./min.

ESP + ASR

ABS + EBD + EBA

6 stupňový automat se sekvenčním řazením

kombinovaná spotřeba 8,7 l nafty

Zdá se vám, že celý test je plný jen nadšené chvály? Tak to se vám nezdá – Citroënem C6 jsem byl skutečně nadšen. Jediná výhrada se týká ceny, která se vyšplhá ve verzi Exclusive na 1 645 000 Kč. Druhá velká chyba byla, že jsem ho musel po týdnu vrátit :-).

Sdílejte tento článek na Facebooku